VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedenmiddag, ik heb een paar weken geleden een golf 7 gekocht en sinds het begin werkt mijn groot niet. Ook als ik de auto uitlees geeft hij aan dat de vermogensmodule van de rechterkoplamp geen signaal krijgt. Nu is mijn vraag moet een koplamp ingeleerd worden ala die vervangen is want ik heb het vermoeden dat de koplamp ooit vervangen is geweest en deze niet ingeleerd is. Ik hoor graag van jullie
Bijlagen:
0AB3C679-5A18-458A-A3EB-EDAC5B456EE2.jpeg
0AB3C679-5A18-458A-A3EB-EDAC5B456EE2.jpeg (1.35 MiB) 1232 keer bekeken
Hey,

Wat voor lampen zitten dr in?

Kan zo maar zijn dat de ballast defect is of dat er met de bekabeling iets aan de hand is. Eerste stap is neuzen in de zekeringkast.
Hallo,
Ik haak hier ook op in, omdat ik bijna hetzelfde probleem heb met mijn VW Arteon van 2017.
Een paar weken geleden OBD Eleven next gen gekocht. Veel aanpassingen gedaan alleen via apps, omdat Long coding voor mij nog onbekend is. Helaas geen back up gedaan van de huidige status van de auto. Helaas heb ik nu een melding in mijn virtuele cockpitscherm : AFS Bochtverlichting bij het uitlezen met OBD Eleven krijg ik iets meer info en dat is als volgt :

17 Instrumentenpaneel

Systeem omschrijving: KOMBI
Software nummer: 3G0920791C
Software versie: 3193
Hardware nummer: 3G0920791C
Hardware versie: 406
ODX naam: EV_DashBoardVDDMQBAB
ODX versie: 009058
Lange codering: 07A5111B6F84000801806B031001000880000000

Fout codes:
B201000 - Geen basisafstelling
Permanent
Date: 2021-07-02 19:41:41
Mileage: 178447 km
Prioriteit: 2
teller storingfrequentie: 1
Verleerteller: 219

De veranderingen in apps hebben iets meeverandert in de codering dat niet had moeten gebeuren, helaas wacht ik al weken op antwoordt van OBD Eleven die maar niet reageren. Hoop dat iemand iets meer kan vertellen hierover. De lampen doen hun dansje wel bij starten van de auto, maar helaas werken ze niet in de bochten. De sensor achter tussen de vering die de lampregeling doet geeft dezelfde storing in VAG als de stekker eruit wordt getrokken.
Dat is de reden dat OBD11 toch niet zo super is ik zie regelmatig mensen ier verschijnen die door OBD11 fouten krijgen en vergeet het maar die gasten zijn niet thuis. Alles is op eigen verantwoording. Ik ben wel benieuwd wat je hebt veranderd waarna de problemen ontstonden. Misschien komen we er zo dan uit. In ieder geval lijkt het dat de basis instellingen moeten worden gedaan maar afhankelijk wat de oorzaak is geweest is de vraag of dit het simpelweg oplost
Coderen Golf 8 MQB-evo

Breda is wel een heel eind uit de buurt van Hellen[…]

Dit zijn voor zowel de garage als de klant vervele[…]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]