VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
GOEDEMIDDAG ALLEMAAL,

Ik ben sinds kort nieuw hier, ik handel in auto's en sleutel hier ook aan. Wij zijn gelegen in België Hasselt. Ik ben ten einde raad met een Volkswagen Passat B8. Ik hoop nu via deze weg ergens een aanwijzing te kunnen vinden om dit probleem op te lossen. Het verhaal klinkt als volgt:

Wagen staat al een paar dagen stil, ramen werden telkens zeer vochtig en waren altijd gecondenseerd. Er ging toen al een lampje bij mij branden ik dacht ofwel is er een raam open ofwel zijn de deurrubbers versleten. Dit allemaal gedubbelcheckt, bleek niets van waar te zijn alles leek in orde.

Na een stukje met de wagen naar Duitsland gereden te hebben, hoorde ik de gehele rit een fluitend geluid binnen in de wagen alsof er een raam open was of dergelijke. Alle rubbers etc. zijn oke. Dit is vanaf de snelheid +- 50/60 kmh.

nadien hoorde ik een vloeistof die op en neer aan het gaan was als ik bochten nam, Ik dacht eerst dat het de diesel in de tank zou kunnen zijn maar het was erg dicht bij.

Ik heb het volledige interieur uitgebouwd enkel het dashboard niet. Na het demonteren van de vloerbekleding samen met de isolatie kwam ik er achter dat ik een rivier bij me had. Ik heb er op zen minst 10L water uit gehaald. De vloerbekleding was kledder nat idem de isolatie die hieraan geplakt zit. Volledig gediepte reinigt en al het water eruit gezogen met de dieptereiniger. Al 3 dagen liggen deze te drogen.

Nu ging ik verder met zoeken van waar dit water kwam, alleen zit ik nu vast bij het volgende: aan de chauffeurskant en passagierskant komt er water binnen.

Chauffeurskant: ergens boven de pedalen, vermoedelijk waar de kabelboom binnenkomt in het voertuig vanaf de ecu. Alleen tot daar geraak ik niet door een soort van isolatie die erg sterk is en overal achter zit.

Passagierszijde: is het echt niet te zien vanwaar het binnenkomt.

Iemand hier raad mee? zie een korte video wat ik bedoel met rivier via de link.
https://vimeo.com/527269522

Vriendelijke groeten.
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo