VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
#2832357
Beste allemaal,

Allereerst alvast bedankt voor het lezen en meedenken. Mijn New Beetle moet voor 1-4 gekeurd worden en net nu is er een probleem met het portier bestuurderskant ontstaan. De deur zit op slot en gaat niet meer open. De centrale deurvergrendeling werkt niet, en ook het elektrische raam werkt niet. Het lijkt dus op een kabelbreuk. Het portier heeft een keer eerder kuren gehad maar toen ging hij na een paar keer proberen weer open, maar nu dus niets meer. Een bevriend monteur heeft er al naar gekeken en kan er helaas niets mee omdat het paneel er niet af kan omdat.. de deur niet opengaat. Hij wil het paneel liever niet forceren ook omdat hij niet zeker is of hij dan wel het probleem kan oplossen. Heeft iemand nog een tip of idee wat we nog kunnen proberen? Hij heeft de boordcomputer al gereset en de polen van de accu al los gehad. Toen hij ze weer op de accu zette ging het raam wel weer open maar het slot bleef dicht :-/ . Ik lees overal dat Frank in Apeldoorn wonderen verricht maar we wonen in Maastricht dus dat is wel even een eindje. Misschien nog een tip van iemand vergelijkbaar dan Frank maar meer in het zuiden? Dank voor de aandacht!
#2832363
Deur al proberen van slot te halen met de sleutel ipv de centrale vergrendeling (afstandbediening)...?? Je kan de BCM wel resetten, maar als er een kabelbreuk of defecte deurslot module is dan los je dat daarmee niet op.

Frank is de man voor je problemen met deursloten...
#2832368
Hi Mari, bedankt voor je reactie en het meedenken :). We hebben dat inderdaad ook al geprobeerd (het portier openen met de sleutel in het slot) maar helaas. Het is echt heel frustrerend met de Beetle, je komt nergens aan als die deur dicht is, zelfs niet aan de zekeringen 😬. Ik zal Frank eens mailen. Het probleem is dat we al weten dat er voor de keuring nog wat werk aan de Beetle is. Remleidingen en een nieuw stukje in de kokerbalk lassen. Als er ook nog eens kosten komen voor het portier is het de vraag of we dit nog moeten laten doen. Ik zou het heel erg vinden om afscheid te moeten nemen van mijn Beetle want voor de rest rijdt hij super en ik had er graag nog een jaartje in gereden. Het is een 2.0 Highline met elektrisch schuifdak en airco, maar we moeten wel realistisch blijven :-( , hij is tenslotte wel bijna 22 jaar.
#2832402
Dit heeft bij mij soms wel gewerkt....soms helemaal niet, maar is het proberen waard. Sla een paar keer achter elkaar met je vlakke hand aan de buitenkant van de deur ter hoogte van de deurslot. Soms is dit voldoende om er wat beweging in het mechanisme te krijgen. Als het lukt raad ik je aan om het slot z.s.m. te (laten) vervangen, dit is namelijk bedoeld als noodoplossing.
Beetle.png
Beetle.png (197.52 KiB) 2048 keer bekeken

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad