VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Daanhey
Dag Iedereen,

Had kort vraagje over Caddy maxi. Wij gebruiken deze als gewone wagen, maar willen er ook mee gaan kamperen. Wij hebben hiervoor een bak gemaakt om in te leggen. Hier kunnen we dan op slapen en alles in weg steken. Nu heb ik gemerkt dat het water naar binnen "spat" als de koffer open staat. De koffer is heel gemakkelijk voor bijvoorbeeld je schoenen aan te doen voor een wandeling. Maar nu "spat" het water recht op je hoofd. Dit komt omdat het water langs de koffer loopt en drupt recht op het hydrolyse pompje van de koffer. Vhttps://youtu.be/tiHaEVUBf7o Volgens mij toch een vreemd design. Toch niet onbelangrijk dat je onder je grote koffer niet nat wordt. Iemand ideetjes om dit op te lossen? het water naar ergens anders lijden, lijkt nog niet zo gemakkelijk.
door Mari
... dit komt omdat je achterklep ook niet bedoeld is als gebruik als afdak om onder te schuilen... oplossing, gooi er een zeil overheen wat deel van dak en deel van de achterklep afdekt, zet je dan de klep open is de opening tussen chassis en achterklep afgedekt!
door Daanhey
Ja ik dacht dat dit 1 van de grote voordelen van een grote achterklep was ten opzichte van een model met 2 deuren als koffer. Dat je eronder kon schuilen. Maar blijkbaar ben ik hierin mis. Zeil is idd een optie. maar is niet zo handig voor als je dit elke keer moet doen.
door Golf18tee
Partytent boven de caddy zetten. Slingers niet vergeten en je zit altijd droog.
door Barrybarre
Ik zag dat je al fantastische tips gekregen hebt om dit probleem op te lossen...
Ik moest daarnet na een reis de koffer in de gietende regen leegmaken en had net hetzelfde probleem. Ik heb snel snel een oplossing in elkaar geprutst maar al bij al doet dit wel zijn werk.
Ik heb 2 stukken van 15 a 20 cm elektriciteitsbuis van diameter 20 mm afgezaagd, over de lengte een stuk van 1 cm uitgeknipt met een zinkschaar, dan links en rechts van deze sleuf een stuk Ducttape gekleefd met een opstaande rand, zodat er een soort goot gamaakt wordt, en dit op de pomp geklikt.
Enig nadeel, als de auto schuin staat, lekt het naast de tape en moet je handmatig bijdraaien.
Bijlagen:
Schermafbeelding 2021-08-01 om 17.39.13.png
Schermafbeelding 2021-08-01 om 17.39.13.png (252.72 KiB) 434 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Barrybarre op 01 aug 2021 17:45, 3 keer totaal gewijzigd.
door Barrybarre
Ik ben van plan van dit concept te 3-d printen zodat het een blijvende oplossing kan blijven, maar eerst uitvoerig testen.
Ook wij hebben trouwens gekozen voor dit soort achterklep om te kunnen schuilen.
door Daanhey
Barrybarre schreef:Ik ben van plan van dit concept te 3-d printen zodat het een blijvende oplossing kan blijven, maar eerst uitvoerig testen.
Ook wij hebben trouwens gekozen voor dit soort achterklep om te kunnen schuilen.
Heb je al een update? :grimacing:
door Mari
@Daanhey ...

Lijkt me niet al te moeilijk om dit 3D te printen... als iemand de diameter van de gasdemper weet en me verteld hoe lang het item moet zijn dan is het appelte-eitje...

Edit: 3D ontwerp gemaakt, wachtend op de diameter van gasdemper ;-)
CaddyRainTrail v1.png
CaddyRainTrail v1.png (233.02 KiB) 343 keer bekeken
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010