VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
#2832642
Hallo iedereen, ik heb een klote probleem met mijn A3 uit 2016. Ik heb de auto nieuw gekocht in Okt2016 en bij deze auto is ongeveer 4 maanden later een externe startonderbreker ingebouwd van cobra (dit werd verwacht van mijn verzekering ivm aanschafwaarde) . Alles heeft perfect gewerkt tot 3 weken geleden. Ik stap in mijn auto en de start/stop knop doet niets. Auto open en dicht gedaan en de knop deed het weer. Nu ben ik ermee langs de dealer geweest en die hadden hem uitgelezen en hij gaf storing op de knop en gaven uiteraard ook de externe startonderbreker de schuld. Dus eerst heb ik de startonderbreker laten overbruggen zodat deze buiten werking is. Dit had helaas geen effect op de knop en zo heb ik een week rond gereden om te testen maar de knop bleef haperen dus de onderbreker is weer aangesloten. Dealer heeft de knop vervangen a190 euro. Wel geteld 1 dag later wilt de auto weer niet starten met de knop en nu was het een stuk lastiger want de berger moest erbij komen om de auto weg te takelen deze kon helaas ook niks betekenen omdat een oplegger niet onder in mijn parkeer kelder kan. Dus contact gelegd met de dealer en die zijn een paar dagen later met 2 monteurs langs gekomen om te kijken wat ze konden doen. Ze hebben nog wat dingen nagekeken en ze waren niet overtuigd van de startonderbreker en hebben die terplaatse onder in mijn parkeerkelder los gekoppeld maar kregen de auto niet aan de praat en konden de auto niet uitlezen omdat daar voor de auto op contact moet staan. Helaas zonder resultaat en moest er een andere berger komen die met een pick up de auto eruit heeft gehaald. Bij de dealer hebben ze hem weer een keer aan de praat gekregen en zagen een storing in de elektra in mijn stuurkolom en deze hebben ze toen ook vervangen a710 euro. Nu was hij volgens de dealer weer helemaal goed. Echter een dag later (afgelopen vrijdag) wilt de auto niet meer uit. Audi nederland weer gebeld voor pech hulp en ze stuurde weer een berger. Aangezien mijn auto aan stond heb ik verzocht dat de berger mij eerst zou bellen want het was inmiddels 22:00 geweest en aangezien dat iedereen dan binnen moet zijn was het helemaal klote. Berger belde mij en hebben afgesproken dat ik de auto zelfstandig naar mijn dealer bracht en hij het hek voor me open deed. Na een toch keren op de knop drukken ging hij eindelijk toch een keer uit, maar zoals te verwachten ook niet meer aan.

Mij lijkt het toch de werking van de knop dat die ergens geen goed contact krijgt of weer een defecte knop. Maar 2 x achter elkaar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of heeft iemand een soort gelijks mee gemaakt. Ik heb inmiddels niet veel vertrouwen meer in zowel de auto als de dealer
#2832645
Al die dingen zijn al geprobeerd, het punt is ook wanneer je zonder sleutel of met een kapotte sleutel de auto binnenkom dan zal de auto altijd een melding geven dat hij de sleutel niet herkend. Maar er gebeurt helemaal niets. Stel het je zo voor je haal je accu uit je auto en gaat dan op die knop drukken.

Dus dingen die al geprobeerd zijn.

- startonderbreker eraf los gekoppeld
- reserve sleutels
- startknop vervangen
- stuurkolom module vervangen
- diverse keren uitgelezen
#2832750
Zo we zijn weer een x aantal dagen verder, zaterdag was ik na de dealer geweest en heb ik een leen auto gekregen en dinsdag heeft de dealer heeft me al wel gecontacteerd over de stand van zaken. Je zou schijnbaar op het moment dat je de knop indrukt tegelijkertijd 2 signalen moeten binnenkrijgen/versturen en op het moment dat het probleem er is krijgt deze maar 1 signaal waardoor hij dus niet werkt. Ze hebben nu de stuurkolom module vervangen, de start/stop knop (opnieuw) en de complete kabelset van de startknop naar waar hij ook naartoe loopt vervangen. Auto is in principe klaar maar ze willen nog een x aantal dagen testen voor ze me de auto terug geven. Als je het mij vraagt kun je er niet meer aan doen als dit maar we zullen zien of het heeft geholpen. De auto heeft mijn vertrouwen nog niet in ieder geval.
#2832925
Tijdje verder, tot nu toe (even afkloppen) houd de auto zich goed. Wat mij opvalt is dat deze start/stop knop net even wat anders aanvoelt, je voelt dat hij wat doet en dat was bij die andere niet het geval. Maar ik hoop dat de problemen verholpen zijn dan kan de auto weer een beetje vertrouwen krijgen van mij want man man wat had ik er de baal van. Dus wat is er uit eindelijk gedaan
- Uitgelezen met fout op start/stop knop
- Startstop knop vervangen 1ste keer a190 euro
- Stuurkolom module vervangen A790 euro
vanaf hier waren alle kosten voor de dealer
- Sleutels opnieuw ingelezen (geen idee waarom)
- Kabelboom vervangen naar alles wat met de start/stop knop te maken heeft
- Start/stop knop vervangen voor de 2de keer
- Extra startonderbreker compleet los gemaakt (jammer dat ze hem niet eruit gehaald hebben)

En tot nu doet hij het al bijna 2 weken na een paar honderd keer aan en uit zetten.

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

CDAA-2009-A-alternator.png

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

AVAS op ID3?

Ja moet er op zitten Je hoort het ook goed in de a[…]

media systeem

hai , ik ben op zoek naar een nieuwe of goe[…]

Beste leden, Mijn auto staat sinds vanochtend bij[…]