VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2832653
Hier ook sleutelproblemen met de ID4. Sluit niet of lader ontgrendelt niet. De reservesleutel biedt dan uitkomst, maar die moet je maar net bij je hebben...

En verder:
- Het bereik is niet de beloofde 513. Tot nu toe max 425 op de teller gezien bij maximaal opladen.

- Dat verschrikkelijke lane assist dat je bij elke rit opnieuw uit moet zetten in plaats van dat je dit permanent kunt doen. Soms handig hoor, maar vaak ook niet. Komt daar nog een software update voor, weet iemand dat?
- En dan nog die vermoeiende ADAPTIVE cruise control. Willen we niet (altijd), maar kan ook niet uit (overrulen kan wel met het gaspedaal, maar dan is t eh, geen cruise control meer).
- en een oplaadkabeltje mini usb op een auto van 50K kon er kennelijk niet af.
- (dat glimmende plastic waarop je elke vette vinger ziet, zien we dan maar door de vingers :-) )

Als VW bovenstaande nou aanpast, zijn wij 100% tevreden, want verder een fantastische auto.
#2832657
Als je klaagt over het bereik, dan heb je onder een steen geleefd. Geen enkele benzine, diesel of elektrisch voertuig haalt de opgegeven cijfers. Daarover klagen geeft alleen maar aan dat je vooraf geen info hebt gezocht.

Ik vind LA en ACC prima werken en wil niet meer zonder. Vond dat soort dingen altijd onzin, maar ik ben helemaal om.
Verder zal ik je troosten, bij mijn 60K auto kon het er ook niet af, maar ik kon echt nog wel 5 euro missen om er 2 te bestellen via Ali.
#2832659
sikman schreef: 11 apr 2021 21:17 - Dat verschrikkelijke lane assist dat je bij elke rit opnieuw uit moet zetten in plaats van dat je dit permanent kunt doen. Soms handig hoor, maar vaak ook niet. Komt daar nog een software update voor, weet iemand dat?
- En dan nog die vermoeiende ADAPTIVE cruise control. Willen we niet (altijd), maar kan ook niet uit (overrulen kan wel met het gaspedaal, maar dan is t eh, geen cruise control meer).
Ik heb weliswaar geen elektrisch voertuig, maar wel lane assist en adaptive cruisecontrol. De eerste heb ik laten uitcoderen en de tweede vind ik fantastisch. Je moet er een beetje mee leren omgaan. Op een gegeven moment weet je wanneer de ACC gaat ingrijpen. Als je net daarvoor van rijstrook verandert dan heb je er ook geen last van dat hij ingrijpt. Daarnaast heb ik ook altijd twee handen aan het stuur en is het maar een simpele handeling om de ACC even uit te schakelen op het moment suprème en daarna weer in te schakelen met de resume-knop. Ik vind het bijna een spelletje worden en gebruik vooral de knoppen op het stuur om te versnellen of juist te vertragen. M.a.w. ik heb er mee leren omgaan.
#2834935
RobVrhff schreef: 12 apr 2021 11:13
sikman schreef: 11 apr 2021 21:17 - Dat verschrikkelijke lane assist dat je bij elke rit opnieuw uit moet zetten in plaats van dat je dit permanent kunt doen. Soms handig hoor, maar vaak ook niet. Komt daar nog een software update voor, weet iemand dat?
- En dan nog die vermoeiende ADAPTIVE cruise control. Willen we niet (altijd), maar kan ook niet uit (overrulen kan wel met het gaspedaal, maar dan is t eh, geen cruise control meer).
Ik heb weliswaar geen elektrisch voertuig, maar wel lane assist en adaptive cruisecontrol. De eerste heb ik laten uitcoderen en de tweede vind ik fantastisch. Je moet er een beetje mee leren omgaan. Op een gegeven moment weet je wanneer de ACC gaat ingrijpen. Als je net daarvoor van rijstrook verandert dan heb je er ook geen last van dat hij ingrijpt. Daarnaast heb ik ook altijd twee handen aan het stuur en is het maar een simpele handeling om de ACC even uit te schakelen op het moment suprème en daarna weer in te schakelen met de resume-knop. Ik vind het bijna een spelletje worden en gebruik vooral de knoppen op het stuur om te versnellen of juist te vertragen. M.a.w. ik heb er mee leren omgaan.
Omdat de ID.4 geen "uit" knop heeft voor de ACC, die gaat alleen op het rempedaal uit.
Daarnaast kun je niet altijd meteen van rijstrook wisselen en als die dan 5x per minuut flinkt afremt of gasgeeft omdat de verkeersbord herkenning gerust beroerd te noemen is blijft ie bij mij ook steeds vaker uit.
#2835132
sikman schreef: 11 apr 2021 21:17
- Dat verschrikkelijke lane assist dat je bij elke rit opnieuw uit moet zetten in plaats van dat je dit permanent kunt doen. Soms handig hoor, maar vaak ook niet. Komt daar nog een software update voor, weet iemand dat? Ik kan dit om coderen dat hij altijd uit blijft.
- En dan nog die vermoeiende ADAPTIVE cruise control. Willen we niet (altijd), maar kan ook niet uit (overrulen kan wel met het gaspedaal, maar dan is t eh, geen cruise control meer). ( wil je dat die rechts inhaalt voortaan?
In het rood mijn opmerkingen :-)
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]