VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
#2832948
Ik probeer mijn ID4 te koppelen met de ID WeConnect app. Ik bemerk dat de verbinding in de offline status is. Dit is niet zo geweest. Weet iemand hoe de auto weer in de online verbinding modus komt? Gewoon de button status online aanzetten geeft steeds een foutmelding.
#2832956
Ik denk dat hier 2 problemen worden omschreven.
1) geen verbinding tussen auto en ID connect app
2) geen vebinding met de Esim, geen 4 strepjes en wereldbolletje

bij 1 is de voorgestelde link van toepassing.
bij 2 geeft de auto na een aantal podgingen aan dat er geen verbindingsstatus kan worden weergegeven. Hier heb ik momenteel ook last van. ook daardoor is er geen verbinding met de IDconnect app mogelijk.

voor probleem 2 ben ik ook zoekende naar een oplossing. Dit heb ik sinds afgelopen vrijdag.

klopt dat "Nooitgedacht"?
BartVWID4 vinden dit leuk
#2832971
Dat klopt ID4maxfirst. Doordat er enkel een offline modus is, kan ook de WeConnect app niet gekoppeld worden. Ook kan bijv. geen handleiding gedownload worden en vraag ik mij af of de auto geüpdatet kan worden, indien nodig.
De mogelijkheid om te connected met de app is eveneens weg. Ik hoop dat jij (of iemand anders) een oplossing weet te vinden.
#2832992
Om de een of andere vage reden heb ik sinds deze ochtend weer verbinding.
4G en wereldbolletje zijn weer opgelicht. Melding is weg.

De app lijkt sneller te reageren. Voorheen moest ik vaak meerdere pogingen doen voordat er een instelling (vertrektijd) werd overgenomen. dat gaat nu in 1 keer. online update??

Nu echter de volgende melding, alleen noodladen mogelijk....
De foutmeldingen en storingen zijn echt erg vervelend aan het worden....
#2833838
Sinds gisteravond 22-06-2021 is mijn verbinding weer weg. Kreeg de volgende dag in de app te zien dat mijn auto niet (volledig) geactiveerd was. Anderen hier ook last van? Ik heb een vermoeden dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden maar het lokaal bij iemand (of hun dealer) melden. Ik heb al gevraagd bij allestoringen.nl om hier een item van te maken zodat we het centraal kunnen zien. PON weet er op dit moment ook niet van (zeggen ze).
#2833953
Vorige week inderdaad de zelfde melding in de app. Vanaf vandaag pas weer de melding in de auto dat de verbindingsstatus niet kan worden weergegeven. Hopelijk is het deze keer ook weer na een paar dagen opgelost. De laatste keer was het blijkbaar een update.....

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]