VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Hallo, ik heb sinds een week een nieuwe Tiguan (1.5dsg business line+ ) en krijg het niet voor elkaar om via de we-connect ap een adres naar de auto navigatie te sturen.

Voor de rest werkt alles in die app (op afstand openen, knipperen en ik zie tank inhoud etc) Maar het adres doorsturen naar de auto lukt niet. Als ik dan instap zie ik nergens het adres.

Iemand tips of trucs voor dit?
Hoi Frank,

Ik heb ook de WE-connect optie op mijn Tiguan (2020) met de 3 knopjes in de dakconsole.
Bij mijn auto krijg ik alleen de SOS functie (rode knop) aan de praat.
Als ik de andere knopjes met de "i" en de "steeksleutel" erop afgebeeld indruk, verteld een stem uit de luidsprekers mij dat ik contact op dien te nemen met mijn VW dealer omdat deze functie niet geactiveerd zou zijn.

Nu hoor ik verschillende verhalen, van verschillende VW dealers;
de ene zegt dat hier een abonnement op moet worden genomen, en de andere dealer zegt dat dit standaard de eerste 3 jaar geactiveerd is (na aankoop nieuwe auto) en dat dit een nieuwe wettelijke verplichting is voor auto's vanaf bouwjaar 2020.

Heb jij hiervoor een abonnement moeten afsluiten ? en zo ja, wat zijn de kosten hiervan.
Is dit een jaarabo of is dit éénmalig?

Wat betreft jouw vraag;
Heb je al in de map Recente Bestemmingen of in de overige navi mappen gekeken of ie daar misschien bij staat?
Dit is wat er op mijn offerte stond:

Mobiele online diensten 'We Connect Plus': abonnement 12 maanden1
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' draadloos smartphone integratie1
Mobiele online diensten (We-Connect): 'Security & Service, optimale ondersteuning bij onderhoud, pech en ongevallen

Waarbij ik uitga dat optie 2+3 toch wel 3 jaar zijn.

Wat betreft Navi, zie ik geen adres nergens verschijnen. Tevens nog wat andere troubels met navigatie. Binnenkort retour naar de dealer om daar eens over te parten. Zal de abbo's hierboven nog wel eens navragen
Dank je voor je snelle reactie!

Zo te zien zijn er dus 3 verschillende online diensten te onderscheiden.
Ik vind de omschrijving van deze 3 verschillende diensten die op je offerte staan, nogal onduidelijk wat ze precies inhouden.
Misschien heeft de dealer jou "tekst en uitleg" hierbij gegeven, maar voor mij is het niet duidelijk...

De rode knop (SOS functie) zal wel onbeperkt en gratis zijn, gezien dit wettelijk is bepaald.

Ik zou het zeer kunnen waarderen als je het hebt nagevraagd bij de dealer, en mij via het forum hiervan op de hoogte wil stellen.
Alvast bedankt en veel rijplezier met je nieuwe Tiguan!
Heb inmiddels reactie gehad van de VW helpdesk. Het schijnt dus een bekend issue te zijn.
Na vele male proberen is het me twee keer gelukt dat de auto het adres ontvangt, maar vele male meer lukte het niet. Nu maar wachten op de fix.

Afbeelding
MarTiguan schreef: 02 mei 2021 13:59 Zo te zien zijn er dus 3 verschillende online diensten te onderscheiden.
Ik vind de omschrijving van deze 3 verschillende diensten die op je offerte staan, nogal onduidelijk wat ze precies inhouden.
Misschien heeft de dealer jou "tekst en uitleg" hierbij gegeven, maar voor mij is het niet duidelijk...

De rode knop (SOS functie) zal wel onbeperkt en gratis zijn, gezien dit wettelijk is bepaald.
Ik ben er inmiddels uit hoe je de 2 knopjes in je dakconsole kunt activeren (langs de rode SOS knop).
Deze worden automatisch geactiveerd zodra je een (gratis) abonnement neemt op WE-connect / MyVolkswagen.
Gratis betekent hier, 3 jaar gratis vanaf het moment dat je de auto NIEUW koopt en deze functies activeert. Indien je dit pas op een later tijdstip activeert dan telt de gratis periode gewoon af vanaf de datum van tenaamstelling, dus er blijven dan minder gratis dagen over....
Indien je daarna gebruik wil blijven maken van de functies die verbonden zijn aan de knoppen met de opdruk 'I' en de 'steeksleutel' dan dient daar voortaan jaarlijks voor te worden betaald. Dit kost dan ongeveer € 150,- per jaar.
De rode SOS knop blijft altijd gratis beschikbaar omdat dit sinds enige tijd voor nieuwe auto's een wettelijke verplichting is.

Als je jezelf hebt aangemeld bij WE-connect dan kun je ook nog een gratis app voor je smartphone downloaden waarmee je een aantal functies van de auto op afstand kunt bekijken / bedienen, zoals:
een melding ontvangen op je smartphone wanneer je autoalarm wordt geactiveerd / brandstof verbruik / gereden aantal km.'s sinds je laatste start / of je portieren, kofferdeksel, motorkap afgesloten zijn / of je ruiten gesloten zijn / of je verlichting uit is / wat je huidige km.stand is / de parkeerlocatie van je auto bekijken op Google Maps, en geplande route's vanaf je PC doorsturen naar je navigatie in de auto.

Je kunt je auto zelfs op afstand laten claxoneren en de alarmlichten laten knipperen, dit is handig als je in een parkeergarage niet meer precies weet waar je auto staat .
En... je kunt je auto zelfs op afstand vergrendelen en ontgrendelen. Hiervoor dien je éénmalig een extra verificatie procedure te doorlopen.

Al met al behoorlijk wat leuke functies, maar je dient wel ff een behoorlijke procedure te doorlopen om het allemaal te activeren.
De VW dealer zal dit ook wel voor je willen doen, maar dan uiteraard wel tegen een financiele vergoeding... :grin:
Idd prima apje, maar het doorsturen van een adres voor navigatie vanuit de app naar je auto werkt heel brak. Meer niet dan wel. Jammer, dat zou veel meerwaarde bieden als dat nu ook nog fatsoenlijk werkt
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Foutcode p00071

Heb je wel de juiste sensor geplaatst? Wat geeft […]

Golf 5 1.4 tsi problemen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar vermeld[…]

Verwacht van de topicstarter maar geen antwoord, z[…]

Moest voor het eerst 's avonds laat weg. En tot mi[…]

Done! Succes bij je zoektocht :tu:

Leveringsdatum nieuwe wagen?

Vandaag mail gestuurd naar de verkoper. Voor zover[…]