VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door golfweber
#2833076
Goedemiddag
Heb van de week mijn touran laten uitlezen met vcds nu kwamen er verschillende fouten boven water wat ik niet verwacht had, is er iemand die kan helpen met de verklaring hiervan?
Moet ik me zorgen maken?
Vooral de engine fouten baren me zorgen,
Heb het voertuig laten uitlezen omdat de extra webasto het niet meer doet
Thx
Greetz

Address 01: Engine
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246


5 Faults Found:
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 46.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 14.4°C
Bin. Bits: 10110000

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 46.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 14.4°C
Bin. Bits: 10110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
P0674 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 92.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.78 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 9.0°C
Bin. Bits: 00110000

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
P0672 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 46.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.52 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 9.0°C
Bin. Bits: 10110000

18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1008 /min
Torque: 34.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 158.0 Nm
Bin. Bits: 1 01 1

Readiness: 0 0 0 0 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC

1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
000 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09:

Subsystem 1

01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 205
Mileage: 208582 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.85 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel

1 Fault Found:
00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
014 - Defective - Intermittent

----------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway

3 Faults Found:
01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Reset counter: 165
Mileage: 166096 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:52:29

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 254
Reset counter: 165
Mileage: 99269 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:18:37

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 254
Reset counter: 165
Mileage: 166096 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:52:30
Gebruikersavatar
door mano
#2833078
Volgens mij geeft het systeem vooral aan om je accu eens te laten controleren dan wel te vervangen. Lijkt erop dat deze niet benodigde spanning vast kan houden.

Blijft de motor netjes 850tpm lopen of heeft deze de neiging om het toerental automatisch te verhogen?
door Mari
#2833082
Wissen en kijken welke fouten er terug komen. Informatie omtrent de gevonden foutcodes kan je vinden op de website van Gerrit Speek.
door golfweber
#2835299
mano schreef: 02 mei 2021 21:56 Volgens mij geeft het systeem vooral aan om je accu eens te laten controleren dan wel te vervangen. Lijkt erop dat deze niet benodigde spanning vast kan houden.

Blijft de motor netjes 850tpm lopen of heeft deze de neiging om het toerental automatisch te verhogen?
Accu test was goed echter sinds een 2 weken dat de wagen geregeld iets boven de 1000rpm draaien
Via de obd stekker meten we constant spanning tussen de 12,8 en 13,6V

Greetz
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden

Sorry, maar ik kan het natuurlijk niet anders ver[…]

Windgeruis linker a stijlen

Als je aan een eerder geplaatst bericht wat wilt t[…]