VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2833285
Hallo,

Sinds twee weken rij ik in een ID.3 first plus, bevalt tot nu toe erg goed. Ik heb alle menu’s nog niet uitgeplozen dus de meeste settings zijn nog ‘default’. Toch lijkt het volgende mij geen fabrieksinstelling:

Sinds een paar dagen valt het me op dat de verlichting savonds en snachts ‘zomaar’ aan gaat, zowel de leds voor als achter. Unlock/lock helpt niet dus ik moet steeds naar buiten om de lampen zelf uit te doen. Meestal komen er er wel achter wanneer we rond 10 uur de hond uitlaten maar vanmorgen stonden de lampen weer aan terwijl dat gisteravond niet het geval was.

Is iemand bekend met dit probleem?
#2833299
Ik weet niet of mijn antwoord de oplossing is maar ik kwam erachter dat de auto aan en uit gaat omdat deze dicht bij het huis is geparkeerd. Als de sleutel dan ij huis te dichtbij ligt dan gaat de auto af en toe open terwijl dat niet de bedoeling is / was

Wij hebben de sleutel nu aan de andere kant van de woonkamer gelegd.
#2833300
Er zijn speciale sleutelhoesjes te koop die er voorzorgen dat de auto je sleutel niet meer "ziet" (of andersom...). Ook handig voor het geval het dievengilde bij je door de straat rijdt en sleutelcodes probeert te ontwaren. Dan kunnen je lampen beter aanstaan dan dat je auto er niet meer staat!
#2833353
RobVrhff schreef: 18 mei 2021 18:11 Er zijn speciale sleutelhoesjes te koop die er voorzorgen dat de auto je sleutel niet meer "ziet" (of andersom...).
Je kunt ook gewoon een metalen koektrommeltje of ander kleine metalen doosje gebruiken, zolang er maar een deksel op kan en goed afgesloten is (Kooi van Farraday principe).
#2833469
Na een week lijkt het probleem 'zichzelf' te hebben opgelost, verder niets veranderd aan settings oid. Sleutel een nachtje op de slaapkamer bewaard maar sindsdien is het ook niet meer voorgekomen. Laten we hopen dat t zo blijft, in ieder geval bedankt voor de suggesties!
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]