VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Takel
Hallo,

Ik ben op zoek naar personen die een VW Grand California hebben gekocht. Een 3-tal maanden geleden kochten wij deze camper en hebben ontzettend veel problemen. Zowel kleine mankementen als grote.... ik denk dat we ondertussen aan een 20-tal items zitten die niet te wijten kunnen zijn aan gebruik of slijtage.

Een groot probleem is de leefbatterij. Wanneer de camper 3 dagen stilstaat op onze oprit verliest de leefbatterij 60% van zijn capaciteit en dit terwijl alles uitgeschakeld is en de camper zonnepanelen heeft.

In de garage draaien ze rond de pot als het gaat over dit item en minimaliseren ze het probleem. Ze geven enkel aan dat 3 dagen inderdaad een eerder korte periode is. De reden waarom dit zo is, kunnen ze niet geven, laat staan oplossen. Wij vinden 3 dagen echt belachelijk weinig voor een camper waarbij alle functies uitgeschakeld zijn. En al helemaal met zonnepanelen erop. We zijn er dus van overtuigd dat dit niet OK is en er ergens een probleem is ( sluimerend energieverbruik bv,....).

Nog iemand problemen met VW Grand California? Of iemand die ons kan zeggen hoelang hun leefbatterij opgeladen blijft wanneer de camper stilstaat?

Alvast bedankt!
door bartmissiaen
Ik heb hetzelfde probleem , je kan echt maar twee dagen ergens staan zonder elektriciteitsaansluiting . Ik heb al een nieuwe koelkast omdat die altijd maar aansloeg en vroor op stand nummer 1.
Laatst was de batterij opgeladen 100% , de nieuwe koelkast op stand 1 en de volgende dag konden we nets meer ; geen water , de waterpomp wilde zelfs niet meer draaien. .. echt ontgoochelend voor zo'n dure wagen. Mijn vorige kleine California daarmee konden we een kleine week op de batterijen leven.
Men heeft in de garage al een andere batterij in gestopt maar ik denk niet dat het de juiste is : start stop : staat daarop ?
Er ligt een zonnepaneel op maar ik zie nooit dat het werkt? In de garage kunnen ze dat ook niet bevestigen.
Nu kijk ik uit naar opklapbare zonnepanelen om die erbij te plaatsen.
En een andere betere woonbatterij ? Het schijnt dat Lithiumbatterijen de beste zijn maar die zijn duur en kan dat ??? En wie bouwt dat in???
door bartmissiaen
Let op : met het bed rechtop rijden , kan problemen geven ! Bij mij waren maar 4 scharnieren gemonteerd van de 5 die er eigenlijk voorzien zijn . Die scharnieren komen los als je er veel zo mij rijdt als het bed is omhoog geklapt. Mijn Garage Tavernier heeft dat heel goed opgelost ! Ze hebben er 7 zwaardere scharnieren ingepland. Zonder te rekenen op de waarborg van Brussel .
door hansarix
Ja, onze displaay geeft na 3 dagen aan dat de accu nog 50% is. Na 6 dagen geeft deze aan dat de accu leeg is. De accu is doorgemeten en goed. Er zijn een stroomgebruikers aan en er is geen lekstroom. Wie kent dit probleem? en is er een oplossing?
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]