VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
#2837501
Het is even stil geweest maar onlangs is de Golf opgeroepen voor 2 terugroepacties waarvan 1 van September 2021 ( terwijl de Golf nog paar keer is geweest ) en 1 van december.
Daarbij ook voor software 1890 die beter zou moeten zijn. Helaas na deze update heeft de Golf nog vele kwalen en is er besloten om na ruim 1 maand garage bezoeken binnen 1 jaar de auto terug te nemen.

Helaas is de keuze op het moment niet echt veel binnen de VAG groep ( en buiten dat ) en dat de levertijden absurd zijn. Je moet nu ruim 3 maanden extra optellen wat de verkoper opgeeft dit ivm de omstandigenheden nu in europa.
Het hele Golf platform met de Leon en Octavia hebben allemaal problemen met de software dus die vallen al af bij ons.

De keuze is nu gevallen op een nieuwe Skoda Karoq Sportline business uitvoering van het huidige model. Nieuwe komt deze maand in de showroom maar levertijd vanaf week 44 plus de extra maanden. Ook gekeken naar een Vw Tiguan Rline alleen dat word Q2 2023 op zijn vroegst.
#2837636
De Golf hebben wij nu maandag ingeruild op een nieuwe Karoq. Merk meteen dat daar software matig al een stuk beter maar vooral sneller is :-) . Laatste tijd werd het steeds erger en werdt aan het lijntje gehouden helaas...
#2837643
Proficiat met de Karoq. Heb zelf de golf nu een maand en er staat 4k km op nu. Enigste waar ik even problemen mee heb gehad is dat de auto een 1.5 week offline is geweest. En ik kon in de app geen dealer selecteren voor onderhoud. Maar dat werkt sinds vandaag opeens wel ook. Qua meldingen van veiligheidssystemen heb Ik zo nu en dan wel een melding. Maar over het algemeen veel minder dan in mijn vorige auto, een 2019 Mazda 3 BP. Enige echt gevaarlijke ding is dat ik af en toe een melding krijg dat ik in het midden van de rijbaan moet blijven. Soms blijft die vrij lang aanhouden. Die melding is in de kleur wit. Soms wordt hij rood, en dan kan het gevaarlijk worden, want dan gaat hij soms vol in de ankers en stuurt richting de berm. Gelukkig kun je dat oplossen door zelf even de rem aan te tikken voor de auto het doet.
#2838311
Vandaag is mijn wagen de ganse dag bij de dealer geweest om de software te updaten.
Want ik had nog regelmatig diverse foutmeldingen.
Ik zat nog op versie 1664 en nu na de update van vandaag is het 1896.
Zijn er hier nog mensen die versie 1896 hebben, en hoe zit het met de software problemen bij deze versie?
Ik zag onderweg naar huis dat alle instellingen van voordien weg zijn, ook mijn hoofdaccount en de internetverbinding was ook weg enz…
Dus dat wordt morgen weer alles terug instellen.
#2838322
Met versie 1664 had ik nog steeds regelmatig problemen, soms ging dat een week goed en dan begonnen allerlei vreemde problemen weer.
Ik heb ook nog maar 14400km.
Nu had ik onlangs een mail dat ik contact moest opnemen met mijn garage voor 2 recall updates. Eentje ervan noemde 91CU.
Na deze updates zag ik dat ik nu versie 1896 heb.
#2838323
Klopt het dat wanneer men software versie 1896 heeft, men de volgende toekomstige updates gewoon via OTA binnen krijgt en dus zelf kan installeren?
De kleine updates kwamen uiteraard al altijd via OTA binnen, maar nu zouden dan de grotere updates waarvoor men anders altijd naar de dealer moest ook gewoon OTA binnen komen.
Zo concludeer ik toch na wat te googlen.
Gisteren hebben ze er bij de dealer niets van gezegd, maar ja, het was net voor sluitingstijd toen ik de wagen ging terughalen en de receptioniste heeft me gewoon de sleutels gegeven en alleen gezegd dat de updates die ze gedaan hadden onder de garantie valt.
#2838331
Marc14021970 schreef: 12 jul 2022 23:03 Met versie 1664 had ik nog steeds regelmatig problemen, soms ging dat een week goed en dan begonnen allerlei vreemde problemen weer.
Ik heb ook nog maar 14400km.
Nu had ik onlangs een mail dat ik contact moest opnemen met mijn garage voor 2 recall updates. Eentje ervan noemde 91CU.
Na deze updates zag ik dat ik nu versie 1896 heb.
Hoe oud is jouw exemplaar? Ik heb voor de mijne geen terugroepactie.
#2838332
@carfanatics: de mijne (R-Line eTSI 150pk DSG) is gebouwd in januari 2021 en was een stockwagen bij de dealer die ik dan begin maart 2021 had gekocht.
Ik woon wel in België en had dus onlangs een mail van de invoerder d’ieteren gekregen dat er 2 recalls waren voor mijn wagen en dat ik daarvoor een afspraak bij mijn dealer moest maken.
#2838334
Dat is apart. De mijne is eind september 2020 geproduceerd, kenteken april 2021, maar niks geen terugroepactie. Waar was het precies voor, of weet je dat niet?
#2838335
Ik heb de mail niet meer, maar daarin zat een link die naar een vw site ging waar mijn chasisnummer van de wagen automatisch was ingevuld en daar stonden de 2 recalls in vermeld die voor mijn wagen nodig waren.
Ik weet nog dat 1 ervan dus 91CU noemde en die recall was van een datum in mei 2022, de andere recall was ouder en van december 2021.
#2838347
Sinds de software update naar versie 1896 krijg ik nu steeds een melding “digitale wagendocumentatie wordt geïnstalleerd”, en er staat bij dat ik het contact niet mag uitzetten.
Maarja, ik heb gisteren een uur gereden naar een bestemming en de melding stond er nog steeds en ik kon niet anders dan de wagen afsluiten want ik was op mijn bestelling aangekomen.
Dan kwam er op dat de installatie geannuleerd is.
Nadien toen ik terug met de wagen vertrok kwam er dus opnieuw op dat de digitale wagendocumentatie wordt geïnstalleerd.
Weet iemand hoe lang dat installeren ongeveer duurt, want na een uur rijden was het nog niet klaar.
En nu krijg ik dus telkens ik start terug die melding.
#2838353
carfanatics schreef:Dat had ik van de week ook een paar keer. Was na hooguit 2 minuten succesvol geïnstalleerd kreeg ik de melding.
Dan zal de installatie bij mij ook wel eens een keer lukken hoop ik.
Wanneer er komt dat het geannuleerd is, dan staat er het volgende bij: “installatie digitale wagendocumentatie geannuleerd. Neemt u contact op met gratis hotline (storingscode:ERR_0701_DM_IN),alstublieft!
En wanneer ik dus de wagen later opnieuw gebruik, dan komt er weeral de melding dat de digitale wagendocumentatie wordt geïnstalleerd.
Maar de installatie lukt blijkbaar niet bij mij.
#2838356
Bij mij is het ook weleens mislukt geloof ik. Maar dan ging het de keer erop wel gewoon goed. Afgelopen week ging het direct goed. Maargoed, wagendocumentatie is niet echt spannend in principe...
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]