VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2835207
Ik kan mij aardig aansluiten op dit verhaal. Heb de Golf 8 rline 6 maart opgehaald en gaat voor de 4e keer terug.

Begin april is de BMC al vervangen van de wagen door diverse problemen. Daarna is hij weer terug gegaan met de volgende problemen:

Geluid wil nog af en toe alleen op 1 speaker afspelen, na reset werkt het weer. Afgelopen week had ik dit 2 x op 1 dag.

-Onthoudt de geluidsinstellingen niet altijd van de equalizer, dit is uiteraard ingesteld na de reset.

-GPS werkt niet goed met het VW navigatie en wil er nog steeds naast de weg zitten. Dit probleem is niet met als ik Android auto aan heb staan met Google maps.

- Scherm word nog steeds warm en daardoor gaat streaming van spotify/youtube haperen. Dit begint steeds erger te worden en de ene keer is het na enkele minuten en andere keren na langere tijd. ( dit heb ik met meerdere telefoons ) Normale radio werkt wel dan goed.

- Climate control wil af en toe niet goed blazen. Bij het benaderen van het menu zie je alleen de knoppen recirculatie en AC staan. Ook verdwijnt het logo van de stoelverwarming links onder in beeld en blijft een cirkel draaien dat hij aan het laden is. Na reset zijn ze weer terug.

- Draadloos opladen word de telefoon erg warm en laadt daarbij niet bij. Dit heb ik met meerdere telefoons ( oude en nieuwe). Systeem geeft vaak melding aan dat de telefoon word opgeladen. ( misschien heeft dit iets te maken met het haperen met streamen van Spotify/youtube?)

- Systeem van auto is traag met opstarten. Als we van gebruiker wisselen duurt het lang voordat die overschakelt.

Ik heb daarna een software update gehad naar 1804 maar heb daarna nog steeds dezelfde problemen met extra's:

-Geluid wil nog af en toe alleen op 1 speaker afspelen, na reset werkt het weer.

-Sinds gisterenavond 30-8 heb ik helemaal geen geluid meer, ook niet met de navigatie.

-Af en toe is er een harde elektrische klik/tik ( moeilijk te beschrijven) in het audio systeem.

-Bij het inschakelen van de stoelverwarming aan passagierskant gaat het logo van rood naar wit, weer rood en blijvend herhalen. ( dit was voor de laatste update nog niet )

-GPS werkt nog steeds niet goed met het VW navigatie en wil er nog steeds naast de weg zitten. Dit probleem is niet met als ik Android auto aan heb staan met Google maps.
- GPS wil af en toe bij beide niet gevonden worden.

- Navigatie wilt op zijn tijd ook geen file vertonen ( dan blijft de lijn grijs of de tijd bij het invoeren van het adres )en met onze vakantierit was dit best wel irritant.

- Scherm word nog steeds warm en daardoor gaat streaming van spotify/youtube muziek gaat haperen. De ene keer is het na enkele minuten en andere keren na langere tijd. ( dit heb ik met meerdere telefoons ) Normale radio werkt wel dan goed.

- Systeem van auto is nog steeds erg traag met opstarten. Als we van gebruiker wisselen duurt het lang voordat die overschakelt.

- Achteruitrij camera wilt op zijn tijd flikkeren bij het achteruit rijden.

-En het ergste is dat ik tijdens het rijden ineens beide schermen op zwart gingen en weer aan gingen. Het multimediasysteem startte opnieuw op. Dit is 1 keer voorgekomen.

Zit nu af te wachten op de reactie van de dealer /verkoper( die laatste helpt ons altijd heel goed maar is op vakantie)

Inmiddels zijn wij op een punt beland dat ik niet meer in deze auto wil rijden en onze rechtsbijstand in willen schakelen als ze niet iets anders gaan regelen.
#2835214
dahlback - Inmiddels zijn wij op een punt beland dat ik niet meer in deze auto wil rijden en onze rechtsbijstand in willen schakelen als ze niet iets anders gaan regelen.

Hier zit ik ook aan te denken. Al wil ik niet van de auto af (heerlijk goedkoop die GTE, haal altijd de 62 km elektrisch dus kost me bijna nooit benzine. En ja ik rij wel door en met airco aan) maar mocht je op dit punt verder gaan wil ik zeker kijken of ik ook mee doe. Samen sta je sterker. Belange al die problemen die jij opnoem heb ik niet. Maar mij gaat het vooral om de displays die op zwart gaan. Ik heb dat nu in totaal 3 x gehad. Hiervoor is de auto ook terug geweest na de dealer en heeft de fabriek de opdracht gegeven om de teller te vervangen. Dit is dus ook gedaan maar heeft niet geholpen. Het punt is als dit op zwart gaat (al is dit niet langer als 5sec) is de auto NIET toegestaan op de openbare weg na mijn mening. Omdat de teller ten ALLE tijden moet werken.

(artikel 5.2.15 van het Nederlandse voertuigregelement zegt : Personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is. Over een kilometerteller wordt in het regelement niets gezegd.)


Afgelopen 23aug had ik mijn auto naar de dealer gebracht waarop hun mij belden waar heb je last van / welke storingen. terwijl hun mij hadden verzocht om het verder te laten uitzoeken bij een eerdere afspraak en moest ik maar een tijdje blijven rijden en kijken welke storingen er weer voor deden. En dan bellen ze zo achterlijk op van waar heb je last van. Mijn antwoord was natuurlijk van alles wat er niet hoort te branden. Worden ze nog chagrijnig ook. Kom op zeg alsof ik mijn eigen tijd graag verdoe om naar de garage toe te gaan.

17 sept gaat mijn auto terug naar de dealer en dan wordt op verzoek van fabriek alle systemen gekalibreerd, opnieuw ingesteld. Of dit gaat werken? Lijkt mij sterk. Maar ik blijf in ieder geval terug gaan tot dat ik geen enkele storing er meer in heb zitten. Ik heb nu nog garantie en als die straks is verlopen ben je verder van huis met een start tarief van 60euro excl btw.
Ik ga beginnen als er na 17sept nog een storing optreed dat ik in ieder geval gelijkwaardig en GRATIS vervangend vervoer krijg want nu kost het me ook nog geregeld geld.


Ook de draadloze oplader van de auto. Die is absoluut NIET te gebruiken. Als ik mijn telefoon daar een uur op heb liggen is mijn telefoon oververhit (iPhone 12 pro max) wat ermee aan de hand is weet ik niet. Maar heb een keer gehad dat mijn telefoon zo heet was dat ik hem niet meer vast kon pakken en dat ik hem maar in de koelkast heb gelegd. Hij deed ook niets meer tot hij was afgekoeld.

Storingen die bij mij verder opgetreden
- teller uitvallen (teller vervangen, heeft niet geholpen)
- acc (verholpen met nieuwe camera)
- blind spot assist
- parkeer rem
- hold hold control
- achterlichten storing L+R
- uitparkeer assistent
- draadloze oplader
- Geen storing maar vervelend is de telefoon verbinding als je de app spotify gebruikt. Probeer als je hem al even aan heb staan maar is op de play list te drukken. Daar kan makkelijk 15 seconden overheen gaan voor hij eindelijk reageert. En druk geen 2 x want dan gaat hij ook nog een keer terug.

Het wisselen van gebruikers heb ik geen ervaring mee. Omdat ik maar 1 gebruiker heb, maar het wil wel is voorkomen dat de auto traag opstart. Verder geen probleem ermee '' help even op zoek naar ongeverfd hout''
#2835234
Als ik dit allemaal lees dan vallen mijn problemen in het algemeen nog vrij goed mee.
Normaal moest ik in juli de wagen binnen brengen voor een update, maar ik heb die afspraak toen moeten afzeggen omdat ik niet kon.
Dus ik zit nog steeds op versie 1664.
Wat me wel is opgevallen is, dat sinds ik het scherm steeds uitschakel voordat ik het contact van de wagen uitschakel, ik veel minder foutmeldingen meer krijgen, dan toen ik het contact gewoon uitschakelde met het scherm en radio enz… nog aan staan.
Gisterenavond had ik ook nog een update in de wagen, update van apps en diensten stond er vermeld.
Ik heb de update uitgevoerd, maar welke dingen er gefixt zijn, stond er niet bij vermeld.
#2835291
danny20danny schreef: 08 sep 2021 12:25 dahlback - Inmiddels zijn wij op een punt beland dat ik niet meer in deze auto wil rijden en onze rechtsbijstand in willen schakelen als ze niet iets anders gaan regelen.

Hier zit ik ook aan te denken. Al wil ik niet van de auto af (heerlijk goedkoop die GTE, haal altijd de 62 km elektrisch dus kost me bijna nooit benzine. En ja ik rij wel door en met airco aan) maar mocht je op dit punt verder gaan wil ik zeker kijken of ik ook mee doe. Samen sta je sterker. Belange al die problemen die jij opnoem heb ik niet. Maar mij gaat het vooral om de displays die op zwart gaan. Ik heb dat nu in totaal 3 x gehad. Hiervoor is de auto ook terug geweest na de dealer en heeft de fabriek de opdracht gegeven om de teller te vervangen. Dit is dus ook gedaan maar heeft niet geholpen. Het punt is als dit op zwart gaat (al is dit niet langer als 5sec) is de auto NIET toegestaan op de openbare weg na mijn mening. Omdat de teller ten ALLE tijden moet werken.

(artikel 5.2.15 van het Nederlandse voertuigregelement zegt : Personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is. Over een kilometerteller wordt in het regelement niets gezegd.)


Afgelopen 23aug had ik mijn auto naar de dealer gebracht waarop hun mij belden waar heb je last van / welke storingen. terwijl hun mij hadden verzocht om het verder te laten uitzoeken bij een eerdere afspraak en moest ik maar een tijdje blijven rijden en kijken welke storingen er weer voor deden. En dan bellen ze zo achterlijk op van waar heb je last van. Mijn antwoord was natuurlijk van alles wat er niet hoort te branden. Worden ze nog chagrijnig ook. Kom op zeg alsof ik mijn eigen tijd graag verdoe om naar de garage toe te gaan.

17 sept gaat mijn auto terug naar de dealer en dan wordt op verzoek van fabriek alle systemen gekalibreerd, opnieuw ingesteld. Of dit gaat werken? Lijkt mij sterk. Maar ik blijf in ieder geval terug gaan tot dat ik geen enkele storing er meer in heb zitten. Ik heb nu nog garantie en als die straks is verlopen ben je verder van huis met een start tarief van 60euro excl btw.
Ik ga beginnen als er na 17sept nog een storing optreed dat ik in ieder geval gelijkwaardig en GRATIS vervangend vervoer krijg want nu kost het me ook nog geregeld geld.


Ook de draadloze oplader van de auto. Die is absoluut NIET te gebruiken. Als ik mijn telefoon daar een uur op heb liggen is mijn telefoon oververhit (iPhone 12 pro max) wat ermee aan de hand is weet ik niet. Maar heb een keer gehad dat mijn telefoon zo heet was dat ik hem niet meer vast kon pakken en dat ik hem maar in de koelkast heb gelegd. Hij deed ook niets meer tot hij was afgekoeld.

Storingen die bij mij verder opgetreden
- teller uitvallen (teller vervangen, heeft niet geholpen)
- acc (verholpen met nieuwe camera)
- blind spot assist
- parkeer rem
- hold hold control
- achterlichten storing L+R
- uitparkeer assistent
- draadloze oplader
- Geen storing maar vervelend is de telefoon verbinding als je de app spotify gebruikt. Probeer als je hem al even aan heb staan maar is op de play list te drukken. Daar kan makkelijk 15 seconden overheen gaan voor hij eindelijk reageert. En druk geen 2 x want dan gaat hij ook nog een keer terug.

Het wisselen van gebruikers heb ik geen ervaring mee. Omdat ik maar 1 gebruiker heb, maar het wil wel is voorkomen dat de auto traag opstart. Verder geen probleem ermee '' help even op zoek naar ongeverfd hout''
Afgelopen week update van 1804 naar 1803 gehad maar helaas nog even slecht.

Sterker nog, vandaag ben ik gestrand met mijn auto na max 30 seconden rijden. De auto begon te schokken en te stotteren op een drukke rotonde en kreeg de foutmelding Fout in aandrijflijn en moest stoppen. Gelukkig kon ik uitrollen naar de bushalte en kreeg nog de melding fout in startstop systeem.
Ben gelijk gaan bellen en moest mijn auto uitzetten, op slot en er weer af. Alles werkte weer normaal en moest naar de dichtstbijzijnde dealer rijden.

Ondertussen met geknepen billen 2 tunnels door in de hoop dat ik niet weer stil zou vallen. Bij de dealer gingen ze hem gelijk uitlezen en kregen ze de foutmelding op 2 en 3e cilinder dat die overslag heeft gehad incl 1 a4 vol met foutmeldingen in het entertainment systeem en front assist.

Van de cilinder zou het kunnen zijn dat de auto de luchtinlaat verkoolt kan zijn maar met 14k op de teller kan dit niet zo zijn .
Heb nu de auto achtergelaten omdat ik er niet meer in wil rijden en ga morgen eens contact opnemen met Pon wat ze ermee gaan doen. Deze auto wil ik gewoon niet meer rijden en laat hem nu ook waarschijnlijk staan totdat er een oplossing ( andere auto maar geen Golf 8 meer ) is gekomen.
#2835812
Deze ochtend wil ik op mijn werk vertrekken na een nachtje werken en krijg ik plots weer de melding van storing 48v batterij.
Ik heb deze melding nog 2 maal gehad op een half jaar tijd, eenmaal verdween ze na 1 minuut rijden en de andere keer nadat ik het contact had uit en terug ingeschakeld.
Maar deze keer gaat de melding niet meer weg.
Ik ben toch gewoon naar huis gereden met de wagen, maar ik moet maandagavond terug gaan werken en de garage is pas dinsdag terug open.
Zou ik het durven om met deze melding toch gewoon te gaan werken met de wagen?
Want ik ben nu ook gewoon 25km naar huis gereden.
#2835826
Idd, ik vond het ook al vreemd omdat ik gisterenavond naar het werk rij zonder enig probleem en 8 uren later start ik de auto om naar huis te rijden en krijg ik die melding plots.
Eerst staat de melding er in het oranje en wanneer ik met de wagen begin te rijden dan verschijnt ze in het rood met pieptonen.
En dan blijft een rood batterij symbool branden en ook een rood uitroepteken.
Het enige wat me zorgen baat is dat de melding na allerlei dingen proberen niet meer weg gaat.
Terwijl in het verleden de meldingen na contact uit en terug inschakelen of soms de wagen afsluiten en terug openen weg waren.
Dan heeft een mens een auto van 7 maanden oud met 6500km op de teller met de melding dat je niet mag wegrijden. Grrrrr
Ik heb al 4 nieuwe volkswagen auto’s gekocht en zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
#2835846
Marc14021970 schreef:
Waarom rijd je niet gewoon naar je bestemming en bel je de pech hulp van volkswagen? Deed ik ook wel eens. Opeens ben je dan wel snel aan de beurt bij de dealer. Mijn golf heeft ook al meerdere dagen bij de dealer gestaan voor allerlei storingen. Daarna zijn er wat update's aan gedaan en een paar dingen vervangen. En tot op heden vallen de storingen nu wel mee, maar dat kan iedere keer veranderen. Misschien moet je je auto is laten updaten? paar weken geleden had ik een paar optie's laten aanvinken bij Lowering. Nadien sloeg mijn multimedia iedere keer vast. Update eroverheen en tot nu toe geen last
#2835857
Ik ben deze ochtend naar de dealer gereden en ze hebben een update gedaan speciaal voor het 48v batterij probleem en ook nog een update van iets van de sos knop bovenaan in de auto.
Die laatste update van de sos knop waren ze verplicht om te doen bij de auto’s die voor iets bij de dealer binnen komen.
De auto was precies 2 uur binnen geweest bij de dealer voor die 2 updates.
En de 48v melding is gelukkig weg nu. 😁
#2835859
Sinds de updates die ze gisteren aan mijn wagen hebben gedaan, zie ik nu dat wanneer ik via het infotainmentscherm ga naar de app “Wagen” en dan wil kijken naar oa. Gemiddeld verbruik, aantal km gereden sinds tanken enz…. Dan zie ik dat al deze dingen leeg zijn.Dus ik zie geen waardes van de rijgegevens meer.
Moet ik misschien wat instellen om dat terug werkende te krijgen?
Voor de updates van gisteren werkte dat wel nog gewoon.
Op het cockpitscherm zie ik wel nog bijv. hoeveel km ik kan rijden met de huidige tank en gemiddeld verbruik en via de we connect app ook.

Update: sinds vandaag is plots alles terug normaal ivm gegevens van gemiddeld verbruik enz…terwijl er gisteren nergens waardes stonden.
Dus het heeft zich blijkbaar zelf opgelost.
#2835880
Tjek je software versie in je multimedia systeem. Als deze nog geen 1810 is dan kan die daarnaar geupdate worden en zijn er vele bugs uit.
#2835882
Ik zit nog steeds op versie 1664 zie ik, terwijl ze afgelopen dinsdag 2 updates hebben uitgevoerd.
Dat is waarschijnlijk omdat ze bij mij maar 2 specifieke updates hebben uitgevoerd.
Auto was ook maar 2 uurtjes echt binnen in de garage van de dealer voor die updates, terwijl ik hier al heb gelezen dat een update een halve dag duurt.
#2835909
Deze ochtend toen ik na een nachtje werken naar huis reed had ik weer een nieuw probleem sinds de software updates van vorige week.
Nu kon ik op het climate control scherm niets selecteren of aanpassen.
Kon de temperatuur waarde niet aanpassen, stoelverwarming niet aanzetten. Mijn airco toets op het scherm is verdwenen, en de andere toetsen op het scherm kan ik niet aanzetten.
Dit is dus alleen met alles op het scherm van de climate control.
Contact van de wagen effe uit en terug aangezet en alles is weer terug normaal.pfff
De ellende houd maar niet op

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]