VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
#2833622
Ik heb nu mijn Golf 8 R-Line 3 maanden en ik heb voortdurend allerhande problemen die met software lijken te maken hebben.
Scherm dat soms maar blijft laden en soms blokkeert waardoor ik niks anders kan doen zoals verwarming instellen, navigatie gebruiken,...
Allerlei foutmeldingen zoals: Batterij storing melding, hulp assist foutmeldingen, harman kardon radio systeem dat niet werkt en ik dan alleen geluid hoor via de speaker boven in het dashboard ipv alle speakers in de wagen.
Al deze problemen zijn telkens gewoon terug in orde wanneer ik het contact uit zet en terug inschakel.
In sommige gevallen moet ik de wagen ook echt helemaal afsluiten en bij het nadien terug gebruiken van de wagen is het probleem dan ook opgelost.
Het lijkt me allemaal met software te maken te hebben.
Ik heb nu contact met de garage opgenomen en moet volgende maand de wagen binnen brengen.
Ze hebben niet gereageerd op dat ik zei dat ik denk dat het met software te maken heeft.
Ik heb nu software versie 1664 zie ik, maar ik lees op internet dat er ondertussen al versie 1668 bestaat.
Wel vreemd dat ze de software niet eerst hebben ge-update toen ik de wagen nieuw ging afhalen.
Zijn er meer mensen met een golf 8 met dit soort problemen?
Golfmk8blackpearl vinden dit leuk
#2833633
Present, auto gaat 18 juni naar de dealer. De meeste storingen zijn verholpen bij mij na het vervangen van de front camera en teller unit. Maar momenteel heb ik zoiets van iedere storing die ik heb ga ik jullie lastig vallen. En zo irritant is dat de dealers niks meer op voorraad hebben en alles bij de fabriek continu op backorder staat
#2833642
Bedankt voor het antwoord.
Ik werd die foutmeldingen en problemen ondertussen ook echt beu.
Het is bij mij telkens opgelost door contact uit en terug in te schakelen of wagen af te sluiten.
Maar telkens ik in de wagen stap, denk ik, wat gaat het dit maal weer zijn.
Soms heb ik ook dagen lang geen problemen en dan plots is er weer een melding.
Kunnen ze het soort foutmeldingen die ik al allemaal gehad heb terug zien wanneer ze in de garage de computer aan de wagen koppelen?
#2833651
AEMK8 schreef: 10 jun 2021 20:49 Golf 8 GTI

Vandaag tijdens het rijden vielen een voor een de hulpsystemen uit en krijg het ook niet weg.
Weten jullie mss hoe je de boordcomputer kan resetten
Hoe de boordcomputer resetten weet ik ook niet, maar bij mij zijn de foutmeldingen altijd terug weg wanneer ik het contact uit en terug inschakel en soms moet ik de wagen echt afsluiten en wanneer ik dan 5 minuten nadien terug de wagen gebruik dan zijn de foutmeldingen ook weg.
#2833728
peu304 schreef: 15 jun 2021 22:12 Pas mijn R line opgehaald en bij mij bleef de muziek weergave in pauze hangen. Software versie 1664.
Tevens een rammeltje in het dashboard, dus bij mij was de feest vreugde maar voor korte duur :-(
Bij mij werkte het harman kardon audio systeem plots niet bij het inschakelen van het contact.
Ik had alleen geluid via de speaker boven in het dashboard, maar de overige speakers en subwoofer werkten niet.
Na het terug uitschakelen en inschakelen van het contact werkte het wel weer gewoon terug.
Het zijn allemaal probleempjes en foutmeldingen die daarna gewoon weer terug vanzelf verdwijnen.
Ik heb ook software versie 1664.
#2833754
Ja, het is allemaal heel vreemd.
Soms heb ik een ganse week helemaal nergens last van en dan daarna plots weer een onverklaarbare melding of probleempje.
Vorige maand ook plots toen ik wegreed een melding van “storing in batterij” ofzo iets en een half minuut later verdween de melding gewoon terug.
Nadien is deze melding niet meer terug verschenen.
#2833776
Gisteren terug geweest met de gte. Maar wat een klote dealers zijn het tegenwoordig. Je maakt een afspraak voor storingen en vervolgens na 10 minuten komt hij terug van het zijn inderdaad spontane storingen en moet een vervolg afspraak gemaakt worden voor nader onderzoek. Ik weet niet maar ik heb daar toch juist een afspraak voor gemaakt.
#2833817
Hoi,
Ik heb zeker ook veel problemen met mijn Golf 8.
Bijna elke rit wel de waarschuwingen, SOS emergency niet beschikbaar, en travel assist niet beschikbaar, soms wel 50 keer in 30 minuten.
Ook problem dat scrollen in radio niet werkt of blijft hagen.
Toen ik hem op haalde stond hij na 7 kilometer al op de ambulance, beide accu`s laaide niet op, en wat je dan allemaal te zien krijgt op je display.
Later meerdere keren oliedruk te hoog , direct stoppen
Heb hem nu 5 maanden en is 5 keer terug geweest.
#2834166
Sinds ik het infotainmentscherm telkens uitschakel (alleen klok nog zichtbaar op scherm) vooraleer ik het contact van de wagen afzet, heb ik al 4 weken geen vreemde foutmeldingen meer gehad.
Kan allemaal louter toeval zijn hoor.
Maar voordien had ik wekelijks wel enkele foutmeldingen.
#2834167
Bij mij gaat het nu software technische redelijk goed.
Bandenspanning melding was juist, zat een schroef in de band.
De radio blijft nu ook meestal spelen.
Valt mij wel op, als ik de auto uitzet terwijl de USB stick speelt, en daarna de auto weer aanzet de radio vaker blijft hangen. Dus ik denk, dat het door de USB afspeelfunctie komt.
Wel krijg ik iedere keer een melding van gevaren instellingen beperkt, maar dat kan wel kloppen, omdat ik nog niet alle functionaliteiten heb ingeschakeld. Althans , ik denk dat het daar door komt.
Moet alleen nog afspraak maken omdat ik een krakend/schurend geluid in mijn stuur heb.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]