VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
#2836015
Ik heb Een golf 8 2020 net een weekje gekocht via marktplaats de auto is al voor de 4e keer terug gegaan naar de dealer! Vol storingen het begon met de e call die hebben ze uit gezet nu brand de airbag lampje aventoe komen nog paar gekke storingen hij gaat morgen voor de airbag weer naar broekhuis in Haarlem ben echt ziek geworden van deze auto mensen wat zijn mijn rechten en wie heeft hier ook last van ??? Wie kan me tips geven wat ik kan doen ben echt moe ervan geworden. 4 keer auto brengen en lopen. Auto zit in de garantie
#2836133
Man man man,

Wat een ellende lees ik allemaal.....
Ik heb voor zaterdag een afspraak staan voor een proefrit in een Golf 8, echter wel de 2.0 TDi DSG versie.

Als ik e.e.a. een beetje goed heb gelezen zijn er veel problemen met software. Had op een Engels forum exact dezelfde problemen gevonden.
Heeft het zin om zaterdag bij de proefrit extra aandacht te besteden aan softwareversie? Als ik zaterdag geen gekke dingen merk, zou het toch ok moeten zijn? Ongeacht de softwareversie?
#2836144
Ik had deze week weer 2 vreemde software problemen die ik nog niet eerder was tegen gekomen.
Namelijk dat na het starten van de wagen en vertrekken, plots het infotainment scherm uitviel, ik moest het daarna gewoon terug aanzetten en daarna niks meer gemerkt tijdens de rit.
En een andere dag bij het starten, was de wagen plots als gast ipv mijn naam ingelogd waardoor alle instellingen in de wagen weer anders waren, waarna ik weer onder mijn naam moest gaan inloggen en toen bleef het laden van de instellingen weer erg lang duren.
Ik snap niet dat ze bij mij maar alleen een update hebben gedaan voor een specifiek probleem toen ik begin november bij de dealer ben geweest..
Want mijn software versie staat nog steeds op 1664 en dat zien ze toch ook dat dit nog een oude versie is en de lange lijst met problemen als ze de wagen hebben uitgelezen.
Maar daar hebben ze toen niets van gezegd dat ik nog een oude software versie heb.
Telkens wanneer ik mijn wagen start denk ik”wat gaat het dit maal weer zijn?” En bij de minste piep gaat mijn hart weer sneller slaan.
En dat voor een auto van een dik half jaar oud en bijna 8000km op de teller.
#2836173
Ik krijg nu bij iedere rit een melding dat de hulpsysteem beperkt beschikbaar zijn. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Het is geen storing en alles werkt gewoon maar vind het toch vreemd. Dit is gekomen nadat de auto een software update heeft gedaan (die de auto zelf kan doen) Auto is ook een tijdje offline geweest, kon niet meer verbinden via de app. Nu weer wel.
#2836262
Gisterenavond had ik een nieuwe online update in de wagen.
De update was beginnen installeren tot de statusbalk 2/3de vol was en sindsdien gaat de balk niet meer verder.
Ik heb een uur gereden en deze ochtend een half uur, maar de balk van de installatie loopt niet meer verder op.
Bij eerdere online updates was de installatie na enkele minuten klaar.
Dus ik vrees nu dat de installatie vast hangt?
Is er een manier om de update opnieuw te installeren ofzo?
Want nu heb ik voortdurend de melding staan dat de update bezig is met installeren.
#2836268
Beste forum gebruikers,
Wij zijn sinds juni in het bezit van een ingevoerde Volkswagen Golf 8 RLINE 1.5 TSI. De auto staat inmiddels in de garage (weer voor een week) met onnoemelijk veel klachten die blijkbaar niet op te lossen zijn met de software updates.
Een opsomming van de klachten; storingen in de accu (ook met melding, zet direct de auto aan de kant), zwakke accu melding, mobiele telefoon verbindt niet, soms kan je de navigatie niet gebruiken, de radio doet het soms niet, het entertainment systeem laadt heel langzaam als we de auto starten. De auto is de vorige keer zelfs door een berger opgehaald omdat de accu volledig leeg was en het vol zat met storingen. Wij zijn een beetje ten einde raad. Heb ook Pon al een mail gestuurd, want dit is niet te doen, wij kunnen deze auto niet meer vertrouwen, start de auto wel? Komen er wel of geen storingen bij een autorit? We rijden er niet meer met plezier in en ook geen vertrouwen in de auto.
Tot onze verbazing werd ons maandag ook verteld dat deze auto geen week kan stilstaan dan is de accu leeg.
Dus blijkbaar moet je dan maar een bergingsbedrijf gaan bellen om de auto naar de garage te krijgen?
Ongekend dit. Wij zijn benieuwd of er bij jullie al oplossingen zijn? Tot nu toe bij ons niet, de laatste keer dat de auto in de garage stond werd verteld dat ALLE updates die er maar waren, zijn uitgevoerd, maar nog hebben we problemen.
#2836269
danny20danny schreef: 06 dec 2021 18:39 Ik krijg nu bij iedere rit een melding dat de hulpsysteem beperkt beschikbaar zijn. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Het is geen storing en alles werkt gewoon maar vind het toch vreemd. Dit is gekomen nadat de auto een software update heeft gedaan (die de auto zelf kan doen) Auto is ook een tijdje offline geweest, kon niet meer verbinden via de app. Nu weer wel.
Dit probleem hebben wij ook gehad, de auto komt dan niet 'online'. Na de laatste update is dit wel weggebleven.
#2836280
Andrea345:

Auto moet makkelijk een week blijven staan. Mijn auto kan dat ook hoor. Wat betreft je mail naar pon denk ik dat je gewoon bij de dealer moet aankloppen want pon gaat alleen over auto's die origineel in NL geleverd zijn. (kan het mis hebben) Dealer moet rechtstreeks met fabriek contact hebben. Doen ze bij mij ook. Auto wordt uitgelezen en dan worden alle gegevens door gestuurd naar de fabriek. Vanuit daar zeggen ze welke actie ze (de dealer) moeten nemen. Bij mij zijn er ook al reeds een hele boel dingen vervangen.

Marc14021970:
Welke update bedoel je? Ik heb nergens update's klaar staan in de auto
#2836608
Ik heb ook nog af en toe fout meldingen.
Dus de software problemen zijn er nog niet uit.
Ik heb wel weer iets nieuws. Al 2x is de bestuurdersruit in de nacht spontaan open gegaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ook vind ik de ontwaseming nu in de winter periode niet goed werken. Het systeem staat op automaat, maar de auto krijgt de ramen niet snel helder. Meestal zet ik het systeem dan maar op de maximale stand, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Zijn hier ook mensen die er last van hebben?
Lees zojuist, dat er voor dit nieuwe jaar ook hardware updates voor het MIB systeem komen, maar die zullen wij als bestaande rijders niet krijgen, denk ik.
#2836614
Ramen zijn inderdaad niet snel helder en ze willen met nat weer ook wel is ineens spontaan aanslaan. Hier heb ik nog niks voor gevonden om te voorkomen. Wat betreft de hardware update moet je klagen. Ik krijg 9 februari op verzoek van VW een niet regelapparaat vanwege een update die dus mijn problemen zou verhelpen
#2837147
ik heb ook veel software problemen met mijn golf 8 style. komende week voor de 6e (!) keer terug. Dealer probeert met updates het wel op te lossen, maar ik ben iedere keer auto aantal dagen kwijt. laatste keer is het stuurwiel vervangen. Er bleken problemen te zijn met sensoren. nu weer problemen met parkeer sensoren en uitval info tainment systeem. is compleet weggevallen. auto rijdt goed en ziet er ook prima uit, maar de software is een drama
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]