VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838357
carfanatics schreef: 16 jul 2022 17:13 Bij mij is het ook weleens mislukt geloof ik. Maar dan ging het de keer erop wel gewoon goed. Afgelopen week ging het direct goed. Maargoed, wagendocumentatie is niet echt spannend in principe...
Dat is waar, ik heb digitale wagendocumentatie niet echt nodig, het is alleen irritant dat die melding steeds terug komt.
Ik had ook een gewone update binnen gekregen met bug fixes voor de shop app en die update is wel succesvol geïnstalleerd.
#2838381
Vanaf vandaag is er toch al vooruitgang bij het installeren van de digitale wagendocumentatie.
Ik kreeg nu de melding “installatie digitale wagendocumentatie afgesloten. De inhoud wordt geïnstalleerd.”
Dus hopelijk is het nu binnenkort in orde.
carfanatics vinden dit leuk
#2838448
Nou, de nieuwe sw versie, 1896 is bij mij geïnstalleerd. Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Opnieuw hoofdaccount aan moeten maken voor we Connect. Was een rampenplan, maar na 2 uur is het toch gelukt. Alles werkt nu zoals het hoort. En Dab+ werkt weer. Dat deed het niet eerst. Nog nooit gedaan. Ben er dus wel blij mee. Bij mij werkt alleen de shop nog niet goed, maar daar staat toch niks in want alles zit er al op. Kijk daar verder toch nooit. In de digitale wagendocumentatie evenmin.
#2838450
carfanatics schreef: 01 aug 2022 19:09 Nou, de nieuwe sw versie, 1896 is bij mij geïnstalleerd. Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Opnieuw hoofdaccount aan moeten maken voor we Connect. Was een rampenplan, maar na 2 uur is het toch gelukt. Alles werkt nu zoals het hoort. En Dab+ werkt weer. Dat deed het niet eerst. Nog nooit gedaan. Ben er dus wel blij mee. Bij mij werkt alleen de shop nog niet goed, maar daar staat toch niks in want alles zit er al op. Kijk daar verder toch nooit. In de digitale wagendocumentatie evenmin.
Ik rij nu 3 weken rond met software versie 1896 en tot nu toe ook geen problemen meer gehad.
En de meldingen van het installeren van de digitale wagendocumenten zijn nu ook verdwenen, die zijn nu blijkbaar ineens geïnstalleerd.
carfanatics vinden dit leuk
#2839130
Bij mij is ook heel de zooi uitgevallen. Ik had de Golf 8 Variant (na een wachttijd van 13 maanden) slechts 2 weken wanneer de problemen begonnen. de radiomodule herstartte steeds waarna er allerlei foutmeldingen op kwamen. uiteindelijk werkte er niets meer.
Ik heb dat moment gefilmd omdat ik op dat moment vermoedde dat het goed mis zou gaan.

https://youtu.be/NL2Tdj0eAnE

Ik heb de wagen binnengebracht en blijkbaar dient de radiomodule (5F) zelf vervangen te worden. De wagen staat nu al een maand bij de dealer maar zelfs de fabrikant in Duitsland kan geen leverdatum geven voor dat stuk. in Backorder tot volgend jaar dan maar zeker?
#2839134
Lekker dan... Heb je hem ook geprobeerd te resetten zelf? 15 seconden de homeknop in te drukken dus? Neem aan dat ze dat in de garage al wel geprobeerd hebben trouwens...
#2839200
Echt een bagger auto's die vag auto's. Laatst een demo A3 meegekregen omdat mijn auto voor service moest en een en al storingen die erin zaten (300 km op de teller) meestal een back order duurt ongeveer 1 week maximaal 2. misschien is informeren bij een andere dealer?
#2839557
Ik sta op het punt om een Golf 8 R-Line occasion te leasen, gedurende mijn proefrit viel het infotainment systeem uit en begon toen te herstarten. Volgens de verkoopagent zal een software-update het oplossen. Nu kan ik twee dingen, of de occasion leasen of een nieuwe uitkiezen in een basische versie met kleiner motor, maar met de nieuwe infotainment van 2023 (hardware en software-update).

Zou jullie wetend van de huidige storingen wel dit aandurven of eerder een nieuwe uitkiezen? Is meeste van de problemen verholpen met de meest recente software versie?
#2839558
Ik zou zeggen los het maar mooi op die storingen, en anders extra garantie erop ofzo. Zelf had ik met 1664 al geen last van storingen, en nu met de 1896 software ook niet. 24k gereden ermee inmiddels. Zoveel staat er ook op de teller. Bevalt nog steeds zeer goed, deze golf.
zniper vinden dit leuk
#2839888
Ik rijd al vele jaren in een Volkswagen golf naar alle tevredenheid. Nu ben sinds een jaar in het bezit van een Golf 8 1.5 TSi uit Augustus 2020. De auto is uit Duitsland afkomstig en bevat en hoop opties, al dan niet handig voor gebruik maar dat even terzijde. Ik heb sinds het begin dat ik de auto heb al last van diverse storingen:
- Lane assist, side assist, front assist, park assist. Om de haverklap foutmeldingen die al dan niet spontaan weer weg gaan of pas weg gaan na het uitzetten van de auto.
- Foutmelding airbag
- Spontane activatie van de comfort stand van de bestuurders stoel terwijl die uit is gezet. Soms pas te deactiveren door uit te stappen, de deur te sluiten en weer te openen. Volgens de dealer zou dit te maken kunnen hebben met de key less entry. De serviceman van de dealer had dit in zijn eigen auto ook maar geen oplossing.
- Spontaan aangaan van de binnenverlichting voor de achterpassagiers. Soms gaat dit vanzelf over, soms moet je ze zelf uitzetten. Lekker handig onder het rijden.
Ik heb over het afgelopen jaar een hele lijst aan melding opgeschreven, foto's gemaakt en aan de dealer overhandigd. Het stuur is al twee maal vervangen maar dit lost het probleem van de assist meldingen niet op. Softwareversie is bij mij niet bekend.
Nu weer opnieuw de auto bij de dealer om te kijken of de meldingen naar voren komen als zij er zelf in rijden. Dealer geeft zelf toe dat de systemen niet zijn uit ontwikkeld voor introductie van de Golf 8. De auto rijdt verder erg fijn maar ik heb spijt dat ik mijn Golf 7 heb ingeruild. Die was probleemloos.
#2839889
Wat balen zeg. Zelf heb ik nu 26k op mijn 1.5 eTsi staan, en nog geen enkel probleem. De storingen die je noemt van lane assist, side assist en front assist enzo heb ik soms wel. Altijd als ik in een bepaald gebied rij. Daar kun je de klok op gelijk zetten. Rij ik het gebied uit dan verdwijnen alle foutmeldingen spontaan. Mijn vorige auto, een 2019 Mazda 3 had exact hetzelfde probleem in hetzelfde gebied. Ik vermoed dus dat er bepaalde stralingen in de lucht hangen van elektriciteitsmasten ofzo die de systemen in de war sturen. Vind dit namelijk wel heel frappant. Die masten geven volgens mij een enorme straling. Heb er weleens onder gestaan toen het mistig was en er kwam toen een enorm kabaal vanaf. Op carbonhengels staat niet voor niets dat je ermee uit de buurt moet blijven van elektriciteitsmasten. Heb geen idee of je wat aan dit probleem kan doen ofzo, maar misschien is het bij jou ook wel het geval.
#2844818
Mijn Golf 8 heb ik net anderhalve week en heb nog maar 1 keer een ‘hangend’ opstartscherm gezien. Valt nog mee.
Verdere ‘vreemdheden’ tot nog toe zijn wel/niet over WiFi kunnen verbinden (tethering) met de iPhone en vanochtend waren er ineens even geen gesproken routeaanwijzingen.

Ook heb ik met ‘hallo Volkswagen’ vaak gesprekken als: ‘Zaandam, hoofdstaat 8’, en krijg dan ‘navigeer naar Moskou, Kremlin 1, goede reis!’. Ik noem maar wat. Het lijkt wel of de microphones verstopt zitten.
Dat was met mijn Golf7 niet hoor.

Resetten, of herstarten van het infotainment zonder het contact van de auto uit te zetten doe je door de aan/uit knop 30seconden in te drukken.
Het is een tiptoets maar toch…

Geen gekke tip overigens, om inderdaad het infotainment gewoon uit te zetten bij het verlaten van de auto.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]