VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
door ID4maxfirst
#2833628
Hallo, deze zomer willen we dan toch eindelijk naar Frankrijk, met de vouwwagen! Ik ben erg benieuwd naar de effectieve kilometers bij een aanhanger van 750kg.

Er staan een paar filmpjes online, maar geven niet echt een bevredigend antwoord.

Iemand al ervaring met het rijden met aanhanger / vouwwagen?

Ben erg benieuwd naar de ervaringen.
door ID4Ben
#2834611
Heeft u hier inmiddels zelf ervaring mee? Ik overweeg een id4 te bestellen en wij hebben ook een vouwwagen, maar kan ik heel weinig over bereik vinden.
door Triton1974
#2834749
Afgelopen 3 weken ben ik met een ID4 1st max en een Campooz tenttrailer op pad geweest naar Frankrijk (dept. Cantal en Charente-Maritime). Het verbruik ligt op zo'n 3,6 km per kWh bij een snelheid van 100 km/h. Op zowel heen als terugreis waren 4 stops bij een snellader (Ionity, Allego of TotalEnergies) voldoende.

Door Frankrijk heen zijn inmiddels enkele 50 kW snelladers geplaatst zodat je via route nationaal je kunt verplaatsen, let wel op dat deze niet altijd met laadpassen werken, alternatief is QR-code op de snellader en credit/card. Op de camping kun je de auto met de 3.6 kW lader in 30 uur weer op voldoende SoC krijgen. Wij hebben eigenlijk geen belemmering gehad. Je doet op lange reizen er enkel iets langer over. Op 1000 km scheelt het ongeveer een uur in vergelijking met een ICE!
door ID4Ben
#2834780
Bedankt voor deze info! Dit komt ongeveer wel overeen met wat de dealer zei.
Wij hebben ook een Campooz trouwens (LJ). De id4 is inmiddels ook besteld en verwachten we eind dit jaar.
door Triton1974
#2834790
Gefeliciteerd met de aankoop en ook wij hebben een LJ. Voor passen raad ik aan om een losse plugsurfing pas aan te schaffen, kost ongeveer 10 euro. Bij Ionity wordt namelijk 0,73 euro per minuut gerekend ipv 0,79 euro per kWh als dit via de plugsurfing pas gaat. Scheelt al gauw 40% per laadbeurt van 30 minuten en (40 kWh lading).
ID4Ben vinden dit leuk
door jonkerj
#2844705
Wij mogen graag kamperen, en hebben wij een (kleine) aanhanger gevuld met kampeerspullen achter onze ID.4 Pro. Vanwege de fietsen op het dak van het karretje is het allemaal niet bijster aerodynamisch. Afgelopen zomer zijn we zo in Denemarken wezen kamperen.

We hebben ongeveer 150-200km tussen laad-stops gedaan, dat was vrij ruim te doen. Ik meen me te herinneren dat we ongeveer 200-220Wh/km deden, maar dat komt deels doordat we ons vrij netjes aan de snelheid (87~90 km/h) hebben gehouden, wat nogal helpt daarbij. Je verbruik wordt hoger door de aanhanger, maar lager door de lagere snelheid.

Het was in Denemarken soms even zoeken was naar een handige laadplek in combinatie met de dagactiviteit. Alles ligt daar nogal ver uit elkaar, ook de laadpunten. Gelukkig zijn er goede apps om ze te vinden :-)
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]