VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Beste VAG familie,

Mijn naam is Sandeep en sinds enkele weken rij ik in een T-roc, 2021.
Ik heb een Discover pro? (Full touchscreen en 2 draaiknoppen) en sinds aanschaf van de auto ondervind ik al problemen met App, navi en spraak. Blijkt dat spraak gekoppeld is aan navi volgens de dealer, maar als ik App druk krijg ik in het scherm te zien: App-connect is niet beschikbaar, bij navi en spraak staat er dat ik dat ik de shop kan verkrijgen.

Ik heb een account aangemaakt bij We Connect en die gekoppeld aan mijn VIN. Daaruit kwam een 'pakket' van We Connect Plus eruit wat ik erbij kreeg. Daarin staat als het goed is ook vermeld dat smartphone integratie of in ieder geval iets dergelijks van dat app connect, én navi erbij zou moeten zitten.

In de instellingen van het systeem zie ik Apple carplay bij streamingdienst en iets van Tidal? Maar ik wil gewoon normaal Android auto erop draaien.Speciale USB-C > USB-C kabel besteld voor m'n auto werkt het niet eens.

Maar goed, ik heb contact opgenomen met de dealer en die kwam met een raar verhaal naar mijn mening.
Dealer: 'Je moet het systeem updaten, maar die update is nog niet beschikbaar hier in NL. Of je kan een app gebruiken om dat vrij te kunnen spelen, maar ik weet even niet meer hoe die heet. Ik zal het even opzoeken en naar je toe mailen.'

Dus ik gebruik m'n telefoon op een vrij onhandige manier qua navi wat anders kan en dat is gewoon kleine bullshht.
Ik hoop dat ik een duidelijke omschrijving hier heb kunnen plaatsen waar jullie wat mee kunnen. Graag hoor ik feedback.

Gegroet,

Sandeep
IndiumRoc schreef: 19 jun 2021 15:08 Ik heb een Discover pro? (Full touchscreen en 2 draaiknoppen) en sinds aanschaf van de auto ondervind ik al problemen met App, navi en spraak. Blijkt dat spraak gekoppeld is aan navi volgens de dealer, maar als ik App druk krijg ik in het scherm te zien: App-connect is niet beschikbaar, bij navi en spraak staat er dat ik dat ik de shop kan verkrijgen.

Ik heb een account aangemaakt bij We Connect en die gekoppeld aan mijn VIN. Daaruit kwam een 'pakket' van We Connect Plus eruit wat ik erbij kreeg. Daarin staat als het goed is ook vermeld dat smartphone integratie of in ieder geval iets dergelijks van dat app connect, én navi erbij zou moeten zitten.

In de instellingen van het systeem zie ik Apple carplay bij streamingdienst en iets van Tidal? Maar ik wil gewoon normaal Android auto erop draaien.Speciale USB-C > USB-C kabel besteld voor m'n auto werkt het niet eens.
Beste Sandeep,
Je zegt dat je een Discover Pro hebt (Full touchscreen en 2 draaiknoppen).
Een Discover Pro heeft een touchscreen ZONDER draaiknoppen.
Volgens mij heb je daarom een Discover Media, die heeft ook een touchscreen en daar zitten nl. wel (links en rechts) 2 draaiknoppen op.
Dit is mogelijk ook de reden dat je navigatie niet werkt, want als je bij het downloaden de verkeerde software kiest (voor de Pro ipv. de Media) dan gaat 't waarschijnlijk niet werken.

Bij mijn Tiguan was de SPRAAKfunctie niet standaard geactiveerd terwijl je dit toch wel zou verwachten bij de meest luxe uitvoering .
Dit heb ik bij de VW dealer moeten laten activeren en kost... schrik niet... rond de € 290,- !!!
Volgens mij is die spraakfunctie bij geen enkele VW standaard geactiveerd.
Maar een mede-forumlid, @Antera, kan dit volgens mij ook activeren met de apparatuur die hij heeft voor een heel wat gunstigere prijs. Je kunt hem via dit forum benaderen hierover.
Dit zelfde verhaal geldt zover ik weet ook voor Apple / Android carplay. Prijs hiervan is mij onbekend, maar ook hier kan Antera je van dienst zijn, en ook om nog veel meer verborgen functies te activeren via VCDS.

Wat betreft die USB aansluitingen; ik heb 3 USB aansluitingen in mijn interieur, waarvan er 1 is die alleen gebruikt kan worden voor OPLADEN, misschien is dat bij jou ook, en moet je een andere USB aansluiting gebruiken die wel voor laden + data geschikt is.

Laat je niet door de dealer afschepen, je hebt er waarcshijnlijk genoeg geld achter gelaten !
Beste MarT,

Dat klopt inderdaad, ik dacht Discover Pro te hebben, maar dat is het blijkbaar niet.

Wat betreft de USB aansluitingen, ik heb er twee voor en twee achter. Beide aansluitingen voor geprobeerd en achter niet. Lijkt me sterk dat m'n telefoon achter aangesloten moet worden. :pensive:

En ik ben dus inderdaad van plan om iemand naar het systeem te laten kijken, dus als @Antera dat voor mij zou kunnen fiksen ben ik een gelukkig persoon.

Alvast bedankt allen!
Discover pro is niet beschikbaar voor de T-roc. En bij de media moet het erbij gekocht worden helaas. Wellicht zou je het kunnen laten activeren zoals hier wordt gezegd. Dus ik zou zeggen boek even een ritje naar Breda
IndiumRoc schreef: 20 jun 2021 21:03Wat betreft de USB aansluitingen, ik heb er twee voor en twee achter. Beide aansluitingen voor geprobeerd en achter niet. Lijkt me sterk dat m'n telefoon achter aangesloten moet worden. :pensive:

En ik ben dus inderdaad van plan om iemand naar het systeem te laten kijken, dus als @Antera dat voor mij zou kunnen fiksen ben ik een gelukkig persoon.
Ik heb op de website van Antera https://www.vcds-coding.nl/klantbeoordelingen/ ook al gelezen dat meerdere VW bezitters hun USB poorten hebben laten vervangen... dus misschien dient dat ook wel bij jou te gebeuren..?

Ik denk dat je het beste Antera even kunt benaderen via een PM hier op het forum, of via het contactformulier op de hierboven genoemde website.
Ik lees alleen maar positieve reviews over zijn werk, dus bij hem (in Breda) ben je aan het goede adres!

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht