VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door ELteA
Ik heb een T-roc Cabrio R-line (2020). De auto is voor zien van de laatste MIB 3 en een digitale cockpit. Navigationssystem "Discover Media". Optie-infotainment (MIB3) Navigatie-apparaat standaard
Wat ik ook probeer ik krijg de navigatie kaart niet zichtbaar in mijn digitale cockpit. Contact gehad met Volkswagen in eerste instantie wordt er gezegd dat dit op mijn auto moet kunnen. Afspraak gemaakt met de garage maar nu wordt ik terug gebeld dat dat op mijn auto niet kan dus is de afspraak met de werkplaats gecanceld.
Het zou mij verbazen dat dit niet mogelijk is want overal lees ik dat je je navigatie kaart zichtbaar kan maken op je Active info display. Iemand hier bekend mee?
Als je het navigatiescherm in je Discover Media voor hebt staan, dan ga je met je hand naar het display/scherm.
Vervolgens verschijnt onder in de zwarte balk een balk met een aantal pictogrammen.
Je activeert die balk dus door met je hand voor het navi-scherm te komen en na een tijdje zakt ie weer naar beneden en zie je hem niet meer tot dat je weer met je hand naar het scherm gaat.

Op 1 van die pictogrammen staat een afbeelding met de tekst KAART.
Door hierop te drukken WISSEL je van de kaarten op je grote display naar de VIRTUELE cockpit en als je wilt, weer terug!
De kaart op beide scherm, dus tussen de tellers en op je grote display is NIET mogelijk.
Je kunt wel gelijktijdig de navigatiekaart van de 'auto' tussen je tellers zetten, en met b.v. Apple Carplay via je smartphone een ander navigatie-app, bv. Google Maps op je grote scherm/display krijgen.

Zie foto!
Multimedia navi-scherm.jpg
Multimedia navi-scherm.jpg (507.85 KiB) 7443 keer bekeken
Dat is heel vreemd....!?
Volgens mij is de Discover Media in jouw auto exact hetzelfde als in mijn Tiguan (bwj. 2020)

Ik heb het idee dat de software dan mogelijk een foutje heeft, of jouw Disc.Media device misschien wel defect is.
Je zou kunnen proberen om de massakabel van je accu zo'n 15 minuutjes los te koppelen om het e.e.a. te resetten.
Daarna de massakabel weer voorzichtig vastzetten en nogmaals proberen.
LET OP: de moer van de massakabel niet te strak vastdraaien anders sneuvelt de sensor op je massa aansluiting!!!

Indien die zwarte balk met pictogrammen in je display dan nog niet verschijnt, zou ik zeker teruggaan naar de dealer, want je hebt immers 2 jaar fabrieksgarantie. En zo'n Multi Media apparaat kost al snel een dikke € 500,- (of meer) dus indien vervanging nodig is, moet je er snel bij zijn voor dat je garantie voorbij is.
Als je massakabel van de accu is los geweest, dan heb je wel de kans dat je de radiozenders en andere instellingen opnieuw moet instellen.

Als je eigen dealer het niet wil bekijken/repareren/vervangen, zou ik gewoon naar een andere VW dealer gaan en een mooie brief / mail naar importeur PON sturen.
Ze kunnen op z'n minst de moeite nemen om er even naar te kijken, je hebt er wss voldoende euri's achter gelaten bij de aankoop van je auto !
Ja precies, op zich is dat al vreemd natuurlijk.
Ik zou er gewoon (zonder afspraak) naar toe rijden en ze effe laten kijken, en bovenstaand verhaal vertellen dat dit bij andere Disc. Media's WEL werkt !

Jij bent klant en dus KONING ! 😉
ELteA vinden dit leuk
door mano
Ligt dit puur aan Discovery media ipv Pro? Of kan dit liggen aan de MIB versie?

In m'n Passat uit 2015 heb ik namelijk wel navigatie op beide schermen. (Mib1 + disc.Pro en Active display)
Bij mijn Discover Media kun je alleen switchen tussen de kaarten op het grote scherm, of in de virtuele cockpit (A.I.D.).

Dit blijkt ook uit de afbeelding van het pictogram in die zwarte balk (zie foto hierboven) waar een pijltje ( <-> ) bij staat, het een of het andere, en dus niet beiden!

Dus ik denk dat dit aan de mogelijkheden op de Disc. Media ligt.
Oke, dan denk ik toch aan een software hick-up of een defect in je MM device.

Zoals ik al zei:
Ik zou er gewoon (zonder afspraak) naar toe rijden en ze effe laten kijken, en bovenstaand verhaal vertellen dat dit bij andere Disc. Media's WEL werkt !

Dit valt onder de Quick Service waar je volgens mij geen afspraak voor hoeft te maken.
Mocht 't alnog een ingrijpende operatie worden dan kun je alsnog een afspraak maken lijkt mij.

Een beetje assertief zijn werkt in dit geval in mijn ogen beter als een telefonisch advies.
Ben benieuwd hoe de dealer reageert.
Lofa schreef: 25 jun 2021 21:28 Los van dat dit niets zal oplossen, Nooit zomaar je accu loshalen, zoals eerder voorgesteld in dit forum !!!!! Kan de hele auto van slag van raken !!
Dat valt nogal mee, dat reset zichzelf na een paar 100 meter rijden, alleen wat (zender)instellingen die je opnieuw moet instellen.
Anders zou je ook nooit zelf je accu kunnen vervangen... 🤔
Bovendien wordt er zelfs geadviseerd om de massakabel los te koppelen als je aan de boord-elektronica van je auto gaat werken, onder meer om kortsluiting te voorkomen !
door Lofa
Bij mijn T cross met hetzelfde mm systeem en active info display, ga in met de drukknop rechts op het stuur naar navigatie en als je dan naar beneden drukt, kan je een vinkje eenvinken die zegt: navigatie in active info display weergeven. Succes !
Ik ervaar dit probleem ook. Ik heb een Tiguan 2.0 tsi.
Bouwjaar 2017. Vanuit Duitsland ingevoerd.
Heeft een dicover mediab pro. En een AID. En krijg ook met geen mogelijkheid de kaart zichtbaar tussen de tellers.
Ook al bij de dealer geweest en die geeft aan dat dit bij deze auto niet mogelijk is. Ik vind echt ongelofelijk. Hij geeft wel mee rollende lijnen te zien maar geen kaart. Ik kom er niet meer uit. Is dit een vaker voorkomend probleem???
Henk12345 schreef: 22 jul 2021 22:42 Ik ervaar dit probleem ook. Ik heb een Tiguan 2.0 tsi.
Bouwjaar 2017. Vanuit Duitsland ingevoerd.
Heeft een dicover mediab pro. En een AID. En krijg ook met geen mogelijkheid de kaart zichtbaar tussen de tellers.
Ook al bij de dealer geweest en die geeft aan dat dit bij deze auto niet mogelijk is. Ik vind echt ongelofelijk. Hij geeft wel mee rollende lijnen te zien maar geen kaart. Ik kom er niet meer uit. Is dit een vaker voorkomend probleem???
Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'rollende lijnen'...?
Maar een Tiguan van 2017 met een Virtuele Cockpit (A.I.D.) en een Discover Media of Pro moet volgens mij toch ook wel die navi-kaart in de V.C. krijgen.

Heb je ook mijn bovenstaande bericht (met de foto van de het multimedia scherm) gelezen ???
Als je in je navischerm (boven de knoppen van de tempertuurinstelling etc.) op de knop 'KAART' drukt -die tevoorschijn komt als je met je hand voor het scherm komt- dan moet je navi-kaart in je V.C. komen en verdwijnen vanaf het grote scherm.
Anders zou je nog kunnen proberen met de knop 'VIEW ' op je stuur een andere modus te kiezen nadat je op de knop 'KAART' hebt gedrukt.
Hiertoe hoeft volgens mij geen VCDS aanpassing te zijn gemaakt en is dit 'standaard'in een Tiguan van dat bouwjaar.
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden