VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Cece1
Hoi,

Sinds kort heb ik een 4 drs. Golf 4 automaat van 1999.

Rijdt erg goed. Waren/zijn wel wat probleempjes mee. Lekt onderaan de rechter voordeur na een wasbeurt. Centrale portier vergrendeling werkte niet op de bestuurders kant (is spontaan weer gaan werken).

De ramen laat ik niet meer volledig zakken omdat die nogal hardhandig op de bodem 'klappen'. Zal niet goed zijn voor de plastic onderdelen, gezien de vele problemen hiermee.

Ik zoek eigenlijk een adres (geen dealer) voor reparatie van de achterramen. De schakelaren 'klikken' wel maar de ramen openen niet.

Ik woon in de buurt van Zwolle. Iemand suggesties?

Vriendelijke groet,
Cece
door JUUL
Ik weet niet hoe handig je zelf bent maar dit is een klus die je evt zelf kunt klaren. Op youtube staan er genoeg filmpjes die je stap voor stap laten zien hoe je het complete raam mechanisme kunt vervangen. Je moet er gewoon geduld voor hebben en logisch blijven denken. Als je het eenmaal hebt gedaan stelt het niets voor ;-)
door Cece1
Hoi Juul,

Dank voor je reactie
Mechanisch zou ik het eventueel zelf kunnen oplossen maar ik vind het vreemd dat ze het allebei niet doen. Ik zit meer te denken aan een elektronisch euvel. Dit zou ik wel graag willen uitsluiten voordat ik een dubbele klus te doen heb.
door JUUL
Dan moet je toch op onderzoek uit. Test de motoren los van het raam mechanisme. Als het werkt (wat ik eigenlijk ook denk) dat ligt het aan het mechanisme zelf. Uit ervaring kan ik je vertellen dat er aan zo'n mechanisme een hoop onderdelen zitten die kunnen falen. Er hoeft maar 1 onderdeel niet mee te werken en gaat je raam scheef zitten in de geleiders. Dit trekt zo'n raam motor niet en stopt met werken om niets verder te forceren.
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Foutcode p00071

Heb je wel de juiste sensor geplaatst? Wat geeft […]

Golf 5 1.4 tsi problemen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar vermeld[…]

Verwacht van de topicstarter maar geen antwoord, z[…]

Moest voor het eerst 's avonds laat weg. En tot mi[…]

Done! Succes bij je zoektocht :tu:

Leveringsdatum nieuwe wagen?

Vandaag mail gestuurd naar de verkoper. Voor zover[…]