VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de turbo. Af en toe lijkt het alsof de turbo afslaat als ik gas geef. Als ik de auto dan uit doe en opnieuw opstart doet de turbo het weer en is er niks aan de hand. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
door mano
Misschien even uit laten lezen en de foutcode hier posten? Dat geeft vaak een verhelderende blik op wat het euvel kan zijn.
Heb hem al een paar keer uit laten lezen, de storing die vaak terugkomt is P0172 brandstofsysteem 1 mengsel te rijk. Is mij vertelt dat het komt omdat mijn auto waarschijnlijk getuned is door de vorige eigenaar. Zou dit er mee te maken hebben?
door Mari
Je turbo slaat niet af, maar de auto gaat in noodloop... gaat er niet ook toevallig het lampje van motormanagement branden?

... heeft de auto dit probleem al direct na aanschaf of is het pas later opgetreden? Wij weten niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan, maar als de auto normaal functioneerde na aankoop en het probleem pas later is ontstaan lijkt een eventuele tuning niet van invloed...

De website van Gerrit Speek geeft vaak een goede uitleg omtrent de foutcode, de mogelijke problemen en wellicht ook de oplossing: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16556.html
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]