VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bert2
#2834006
Ik heb sinds kort een nieuwe(re) Golf Sportsvan die is uitgerust met rijprofiel instelling. Het gekozen rijprofiel wordt in het scherm linksboven weergegeven in plaats van, zoals in mijn vorige auto, de straat of weg waar ik op dat moment ben.
Is dit op de één of andere manier aan te passen en waar in het menu zou zijn ? Alvast dank.
door Mari
#2834010
Je hebt natuurlijk al gekeken in het menu van je infotainmentsysteem of daar wat te vinden is om het aan te passen...

De software-designers van VW houden er van om dingen steeds weer op andere manieren te doen, soms logisch maar heel vaak ook niet... veelal kan je het ook niet wijzigen en zal je er mee moeten leren leven... zo'n ramp kan het niet zijn!
#2834051
In het menu noch het boekje is er ook maar één letter over te vinden. Nee, het is geen ramp maar ik vond de weergave van het wegnummer/straatnaam erg handig als de navigatie verder niet wordt gebruikt. Het wegnummer/straatnaam wordt alleen getoond als de motor uitstaat dus de functie opzich is wel aanwezig. Wat verder het nut is van de weergave van het rijprofiel (eenmaal jouw profiel gevonden, verandert dat meer) is mij niet duidelijk.
#2834504
bert2 schreef: 26 jul 2021 19:37 En als dan later de auto tijdens een servicebeurt een software update krijgt worden dan die wijzigingen weer tenietgedaan ?
Die software-updates worden niet elke servicebeurt uitgevoerd, vaak maar 1 of 2 keer in de eerste 2 jaar vanaf dat de auto nieuw is.

Deze update kun je echter voorkomen door:
1. Voordat de servicebeurt begint, tegen de receptionist te zeggen: ik wil GEEN software update !!!
2. Je auto-onderhoud niet bij een officiele VW dealer laten doen.

Software updates zijn echter niet zomaar, maar zouden een bestaand probleem moeten oplossen, dus het is de moeite waard om goed na te denken of je dit niet wil laten uitvoeren.
Als je auto nog in de fabrieksgarantie is en je laat bewust GEEN SW-update uitvoeren, dan zal je garantie waarschijnlijk wel vervallen, dus..... "Verzint eer ge begint"
#2834509
1. Zo'n update kan belangrijk of zelfs noodzakelijk zijn in andere delen van de auto. Ik denk dat het niet verstandig is op voorhand dit te stellen. Misschien heeft dit dan ook consequenties voor de garantie.
2. Dat wordt moeilijk binnen de garantietermijn.
Kortom, je zit vast aan de merkdealer en als die niet wil of kan...
#2834517
Maak je niet te druk over garantie. Als je niks zegt merken ze er niks aan en updaten doen ze niet zomaar dat alleen als er echt een probleem is. Daarnaast word het media systeem zo ie zo nooit geupdate en blijen je instellingen gewoon staan
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk