VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834105
Beste leden,

Ik erger me aan de roestvorming op m'n uitlaat die langzamerhand steeds lelijker begint te worden. Iemand enig idee hoe ik dit weer netjes kan krijgen zoals bij de zijkanten?
Bijlagen:
IMG_5010.jpg
IMG_5010.jpg (1.34 MiB) 378 keer bekeken
#2834116
Dit is bij een "normale" uitlaat bijna niet te voorkomen... door de hitte en het spatwater wat er bij het rijden door waterplassen en bij een wasbeurt tegenaan komt.
Een RVS (= Roest Vrij Staal) uitlaat zal roestvorming (grotendeels) voorkomen, gaat bovendien véél langer mee, maar daar hangt wel een groter prijskaartje aan...!

Als je de roest op je huidige achterdemper wil verwijderen zou je dit met staalwol kunnen verwijderen.
Maar als je daar nadien dan geen beschermingslaag op aanbrengt is het roest binnen de kortste keren weer terug.
Je zou kunnen proberen iets van blanke lak of vaseline erop aan te brengen, maar dit zal gezien de hitte wel gaat stinken en er niet heel lang op blijven zitten. Herhaling zal dan geregeld nodig zijn.
Een RVS uitlaat (of alleen achterdemper) is dan nog de beste oplossing.
#2834117
Gewoon licht opschuren en met een lak VHT oid behandelen. De laatste demper wordt echt geen 100'en graden heet waardoor een goede hittebestendige verf er weer afbrandt zoals bijv een uitlaat spruitstuk.

Het zal de eerste keer stinken tot de lak echt volledig droog is... Dat wel

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.