VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo,

Ik ben in het bezit van een passaat variant GTE uit 2015. Sinds kort wil mijn kofferbak niet meer open. Ook niet via de noodvergrendeling achter de gevarendriehoek. Wanneer de kofferbak via afstandbediening wordt ontgrendeld dan hoor je module ook gewoon werken, alleen slot wordt niet ontgrendeld. Handmatig dus hetzelfde verhaal.

Nu ben ik bezig met het verwijderen van de "bekleding" van de kofferbakdeksel. Rechts onderin zit een handgreep waar ik de bekleding niet los krijg. Ik heb het afdekplaatje van de handgreep verwijderd en het lijkt erop dat er ergens diep nog 2 schroefjes zitten die losgedraaid moeten worden.

Heeft iemand ervaring met het losdraaien van deze schroeven, want ik kom er met geen mogelijkheid bij met een dichte kofferbak. Is dit torx/ kruiskop?? Voor de duidelijkheid, ik heb tot nu toe 2 torx schroeven verwijderd en voor de rest zit alles geklemd. Klopt dit??

Zijn er nog meer mogelijkheden om de kofferbak geopend te krijgen??
door mano
Als je iemand lichtjes tegen de achterklep laat duwen zodat de druk van het rubber wat minder wordt?

Kan in principe ook zelf uiteraard. Beetje druk op de achterklep en via de knop op afstandsbediening ontgrendelen.
Bedankt voor de tekening en het antwoord.

Ik heb geprobeerd om de kofferbak te ontgrendelen met minder druk op de rubbers. Helaas geen resultaat.

De torx schroeven kan ik niet bereiken helaas. Kom op deze manier niet echt verder helaas.

Weet iemand waarom de noodontgrendeling niet werkt?
Ik heb 2 torx schroeven eruit en de beplating er dus af. Ik kijk nu dus rechtstreeks naar het slot. Ik heb het slot van de achterklep losgehaal waardoor de achterklep nu open is. Ik heb het slot ingespoten met WD 40 om e.e.a. gangbaar tre krijgen. Echter via "hendeltje" van de noodontgrendeling wil het slot nog steeds niet open.

Iemand nog een suggestie?
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]