VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door Kara38
#2834159
Hallo allemaal, had een vraagje ik wil mijn navigatie graag updaten golf 8 discover pro MIB3 had gezien op website van volkswagen dat er een update beschikbaar is heb het ook meteen gedownload maar vraag is hoe moet ik het nu updaten via usb-c ? Zo ja moet ik een nieuwe map aanmaken en zo alles er in kopieren iemand die met ervaring ? Alvast bedankt.
door Mari
#2834161
Ik geloof niet dat discover care gaat werken... normaliter checkt discover care wat er op de "originele" SD-kaart staat om te weten welke versie daar op staat om vervolgens de nieuwste update te downloaden en op de SD-kaart te zetten...
door Apti5858
#2834165
Bij mijn discover pro kun je gewoon een lege universele 32Gb sd kaart selecteren en daar kun je alles naar downloaden.
door Fred123
#2834168
Ook bij mijn discover pro kon ik de update gewoon downloaden en op lege sd van 32 Gb zetten. De update verliep vlekkeloos in de auto.
door Kara38
#2834170
Heb alles gekopieerd in usb-c aangekoppeld in auto maar kan niet ziet of het wel geüpdatet is. Duurt het lang dat de update klaar is?
door Apti5858
#2834172
Ga naar je navigatie, klik op instellingen -> versie -> klik op update. Het duurt ongeveer 45 minuten. Je kunt gewoon rijden of de auto op contact laten(airco op off anders is je accu leeg) en als je de update onderbreekt gaat hij gewoon verder als je hem weer opstart.
door Mari
#2834176
Apti5858 schreef: 13 jul 2021 10:06 Bij mijn discover pro kun je gewoon een lege universele 32Gb sd kaart selecteren en daar kun je alles naar downloaden.
Waarom zou je voor het downloaden Discover Care gebruiken dan? Het downloaden vanaf de website is vele malen sneller als via Discover Care...
door Apti5858
#2834184
Waarom zou je voor het downloaden Discover Care gebruiken dan? Het downloaden vanaf de website is vele malen sneller als via Discover Care...
Dat klopt, zo doe ik het zelf ook. Maar niet iedereen is even handig met de pc. Voor velen is het denk ik toch te moeilijk. Eerst de juiste bestanden handmatig downloaden, daarna zoals beschreven in de handleiding rechtstreeks uitpakken naar je SD kaart / USB stick met 7zip software. Discover care programma doet dit volledig automatisch.
door tdm850B8
#2834471
Fred123 schreef: 13 jul 2021 11:50 Ook bij mijn discover pro kon ik de update gewoon downloaden en op lege sd van 32 Gb zetten. De update verliep vlekkeloos in de auto.
Ik heb een B8 (2016) met een DP. Ik wil ook mijn navigatie updaten. Ik zie dat jij een universele sdkaart hebt gebruikt? Is het echt zo simpel als ik denk dat het gaat, dus kaart van de VW site downloaden en deze naar je SDkaartje schrijven en dan uploaden in je auto?
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2834494
tdm850B8 schreef: 26 jul 2021 21:48 Ik heb een B8 (2016) met een DP. Ik wil ook mijn navigatie updaten. Ik zie dat jij een universele sdkaart hebt gebruikt? Is het echt zo simpel als ik denk dat het gaat, dus kaart van de VW site downloaden en deze naar je SDkaartje schrijven en dan uploaden in je auto?
Een Discover Pro heeft een eigen harddiskdrive en daar staat de navi-data op, dit in tegenstelling tot de Discover Media, die met (alleen originele) VW SD-kaartjes werkt.
Bij de Pro zul je waarschijnlijk gewoon een willekeurige SD-kaart kunnen gebruiken, of zelfs een USB-stick, als de data op die SD-kaart / USB stick maar benaderbaar is door de Dicover Pro.
Eénmaal geïnstalleerd op de HDD van de Discover Pro, kun je de SD-kaart / USB stick gewoon verwijderen, want dat werkt de navi via de HDD.
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]