VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door rinse
Hoi,

Mijn golf 1.4 tsi caxa loopt niet goed meer. Vorig jaar kreeg ik van de dealer te horen dat mijn turbo er binnenkort mee op zou houden (na storingslampje) vanwege drukverlies. Zou hem kunnen laten maken voor 1600 euro maar dat was volgens de dealer niet meer de moeite. Ik moest er maar mee doorrijden en niet te hoog in de toeren gaan om de turbo te ontzien. Dit ging dus een jaartje goed.

Nu staat de auto sinds een week voor de deur omdat
de toeren steeds terugvallen en de motor hevig aan het schudden is. Stationair en ook tijdens rijden. Heb hem uitgelezen en krijg p0302 en p0303 codes. Nieuwe bougies erin, niks, bobines verwisseld... blijven dezelfde codes.

Vervolgens heb ik (na een tip van een garage) zelf de schoepluchtklep van de turbo nagekeken en vandaag vervangen omdat er een scheur inzat (achteraf gezien misschien het probleem van vorig jaar...?)
Het heeft helaas niet geholpen.

Nu stond ik zojuist te huilen boven het motorblok :crying: en hoorde ik een voor mij nogal vreemd geluid. Ik heb het gefilmd maar hoor het alleen en zie niks. Heb een linkje bijgevoegd. Hij tikt een paar keer en op het einde hoor je een soort "ping". Dit herhaalt zich steeds maar niet volgens een vast ritme.
Weet iemand wat dit kan zijn? En als je eventueel nog een oplossing hebt voor de rest van mijn problemen (m.b.t. de auto natuurlijk ;-) ) dan hoor ik het ook graag.

Gr,

Rinse

https://youtube.com/shorts/x9qQqiPFXBM?feature=share
door Mari
Foutcodes geven aan dat er geen onsteking bij cilinder 2 en 3 zijn... je zegt nieuwe bougies erin gezet te hebben en de bobines gewisseld, welke bobines heb je omgewisseld 1/2 en 3/4 hoop ik? Als de foutcodes hetzelfde blijven en 2 en 3 nog steeds geen ontsteking hebben kijk dan eens naar de kabelboom die naar de bobines loopt!

De dealer vraagt de hoofdprijs, vermoed dat je de auto elders voor een schappelijkere prijs dan die 1600 euro had kunnen laten maken, raad advies van de dealer om met een turbo die op klappen staan maar rustig te blijven doorrijden (ik had bij een andere garage gaan kijken voor een second opinion)...
Hoi Mari,

Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad de bobines op die manier verwisseld om te kijken of de foutcode mee verhuisde.

Zijn er overduidelijke signalen bij de kabelboom waar ik op moet letten?

Heb je misschien enig idee wat dat geluid kan zijn op het filmpje?

De dealer heeft dat advies gegeven omdat de auto 285000 km op de teller had staan op dat moment. Volgens hun de investering niet meer waard. Ben van hun deskundigheid uit gegaan aangezien mijn eigen kennis niet vergeleken kan worden met dat van een auto technicus.
door Mari
Gezien je de bobines van de werkende cilinder naar de cilinder met het probleem hebt verplaatst en de fout bij dezelfde cilinders is gebleven lijken me de bobines goed te zijn... De bobines worden aangestuurd om spanning af te geven zodat je een vonk krijgt, dus controleren of dat inderdaad het geval is.

Kan het geluid niet thuis brengen, hoor zo veel geluiden... zou me drukker maken over geluiden die je hoort wanneer de motor loopt dan wanneer de motor niet loopt...
Bedankt voor het meedenken. Kan ik makkelijk controleren of ze vonken (bougie denk ik dan)? En zo ja, hoe?

Wat betreft dat geluid heb je wel een goed punt :grimacing: Zal dat maar laten voor wat het is.
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]