VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste allen,

Op 14-07 ben ik eigenaar geworden van de Volkswagen polo beats DSG 2018 met kenteken L-192-NS en hier heb ik wat vragen over.

Ter info, de auto is bij de A-Point (Volkswagen) dealer aangeschaft.

1.
App connect, hoe zit dat precies? ik kan de functie momenteel niet gebruiken, de app connect blijft "laden" en daarbij werkt de spraakbesturing ook niet, de functie is volgens de software uitgeschakeld, jammer dat dit bij de verkoop van de auto niet gecommuniceerd is, is dit iets wat ik later alsnog kan laten realiseren? weet iemand ook wat dat ongeveer kost?

2.
De Volkswagen we-connect app, aan de hand van het chassisnummer heb ik geprobeerd mijn auto voor we-connect aan te melden, echter wordt het zogenaamde VIN nummer niet door de app herkent, ik vermoed omdat de auto uit Tsjechië geïmporteerd is, hier ben ik via een rapport achterkomen. Is hier een workaround voor? zodat ik de app alsnog kan gebruiken?

3.
Cruise control, mijn vorige Volkswagen polo had 4 knopjes links op het stuur zitten waarmee ik de cruise control kon bedienen, echter zitten deze knopjes niet op het stuur, daar zitten wel knopjes voor het multimedia systeem, het herkend bijvoorbeeld wel zodra een auto X aantal meter voor mij rijdt, heeft deze auto wel cruise control? en zo ja, hoe werkt het?

Alvast super bedankt voor het lezen en de moeite om te reageren, mocht iemand meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,
Stefan
Beste Kedddy,

in antwoord op jouw vragen:

Voor de app We-connect dien je een (gratis) abonnement af te sluiten door je aan te melden op de VW site.
Ik vind het een slechte zaak dat de verkoper van jouw (nieuwe) auto je hier niet over heeft geinformeerd.
Ik zou gewoon terug gaan en het de verkoper voor je laten regelen.

Dit (gratis) abonnement is in principe 3 jaar geldig, als deze periode voorbij is en je wilt er gebruik van blijven maken, dan dien je een betaald abonnement af te sluiten en dat kost ergens tussen de € 100 en € 150 per jaar.
Ook daar kun je je over laten informeren door de verkopende partij.
Dit initiatief gaat uit van VW Duitsland en geldt voor zover mij bekend voor alle Europese VW voertuigen die beschikken over de vereiste apparatuur in je Discover Media / Pro multimediassysteem.
Je dient bij het aanmelden wel over een werkende WLAN (internet) verbinding te beschikken in je auto.
Dit kan met b.v. een MiFi (mobile WiFi) apparaatje en soms ook via de hotspot functie van je smartphone.
Er zijn ook zogenaamde wifi-sticks bij VW te koop, waar je een SIM-kaartje in moet doen.
Als je je eenmaal hebt aangemeld is het niet meer noodzakelijk om een WLAN verbinding te hebben.
De WLAN geeft je echter wel meer mogelijkheden om info op te vragen.

Gezien jouw omschrijving van de cruise control heb jij een Adaptive Cruise Controle (ACC) waarbij de auto met ingeschakelde Cruise Control, automatisch afstand houdt tot het voorliggende voertuig.
Ook hier geldt; vraag de verkoper hoe dit werkt, daar heb je voor betaald !!!

Maar... als je goed zoekt op dit forum dan staat dit ook meermaals uitgelegd.
Ook Youtube verschaft hier duidelijkheid d.m.v. diverse video's.

Succes met je nieuwe auto!

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren