VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo allemaal!

Mijn naam is Evani en ben sinds gister de trotse eigenaar van mijn eerste auto!

Het gaat om een Volkswagen Polo 2012 Style editie geïmporteerd uit Duitsland ik ben super blij met de auto en hoop er nog lang plezier van te hebben echter heb ik 2 problemen / vragen.

1. Omdat de auto is geïmporteerd is alles in het Duits nu vroeg ik mij af kan ik dit veranderen naar Nederlands of Engels zelf kom ik er niet uit, mijn auto maakt gebruik van het rdc310 media systeem en in de setup ( hier gekomen via de menu knop ) kan ik het niet vinden,
Ik las online dat het via de trim knop moet gebeuren waar je ook je ruitenwisser mee activeert maar helaas niks misschien weten jullie iets!

2. Ik probeer de Bluetooth te laten werken in mijn auto maar geen geluk ik ga via de menu knop naar de setup en daar staat Bluetooth aan/uit deze zet ik op aan en vervolgens ga ik naar media en daar komt alleen CD te staan?

Nu heb ik een officiële VW dealer in de buurt van mijn huis gebeld en die vragen 50/100 euro voor alleen het uitlezen van de auto zonder dat ze weten of ze er iets mee kunnen, ik dacht ik vraag eerst of hier mensen er meer ervaring mee hebben voordat ik straks een keuze maak waar ik niet mee op schiet alvast bedankt!
Kijk hier maar eens op YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=VyvaSW1XJwI

Hier wordt ook e.e.a. besproken over de Bluetooth, die in vele gevallen niet werkt....

Spraak is wel in het Duits, :grin: maar je kunt denk ik ook een hoop leren van de beelden.
Misschien staan er nog wel meer filmpjes waar je wat aan hebt.

Veel plezier met je eerste auto !
EvaniVW vinden dit leuk
Het RCD 310 systeem staat los van de taal die op de boordcomputer te zien is. Taal zou je moeten veranderen in de boordcomputer, dus je zal naar het settings-menu daarvan moeten gaan, in de hoop daar de optie aan te treffen om de taal te wijzigen. Nederlands zal er naar alle waarschijnlijkheid niet in zitten, kleine kans dat het wel naar Engels kan (soms moet je dat wijzigen met VCDS).

Heb je Bluetooth-audio geactiveerd? --> https://www.youtube.com/watch?v=9_I7S_JuJIU

Geef even aan in welke regio je woont, wellicht is er een forumlid met VCDS in de buurt die hierbij kan helpen.
EvaniVW vinden dit leuk
Hallo! Bedankt voor jullie reactie ik heb gedaan zoals in het filmpje maar helaas geen geluk waarschijnlijk mis ik een module? En anders even wachten ik was van plan er een nieuw boord systeem in te laten bouwen met navigatie en alles er op en eraan!

Ik woon zelf in Gelderland wie weet helpt dat
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]