VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door RiniRat
Hey,

Mijn Fox uit 2007 rijdt vet lekker en ik merk niets aan 'm, maar het motor check lampje is gaan branden. Eerder heeft ie dat 1 keertje gehad na een relatief lange rit, maar na een avondje was die weer weg dus verder geen aandacht aan besteed. Nu brandt ie weer zonder goede reden, maar dit keer al 2 dagen achter elkaar. Vanaf wanneer moet ik het echt serieus nemen en wat zou dit kunnen zijn? Ik zit er over te denken zo'n uitlees apparaatje te kopen, want sommige bronnen online zeggen dat het met oudere modellen wel vaker voorkomt dat het lampje om niets (ernstigs) gaat branden. APK heeft ie tot eind 06-'22, dus op elk vlak dat ze dan controleren van de motor is ie goedgekeurd. Olie, koelvloeistof etc allemaal in orde en hij rijdt prima, ook stationair gaat ie soepel en heeft ie geen onregelmatigheden. Het enige dat misschien een aanleiding kan zijn is mijn FM transmitter, maar die heb ik er al uitgehaald na de 1e dag en toch bleef het lampje branden. Moet het lampje dan gewoon een reset of duurt het even voordat de computer doorheeft dat (als dit het probleem was) het "probleem" verholpen is? Thanks voor de hulp!

(edit: de 1e keer dat ie brandde was het ook alleen met langduriger gebruik van FM transmitter vanwege de wat langere rit. Lampje ging toen uit ondanks transmitter die nog aangesloten stond. Later transmitter er uit en recent er weer even in gezet. Zou best kunnen dat het hier mee te maken heeft, maar ik durf het er niet zomaar op te gokken. Eerste auto'tje en ben enthousiast over zelf goed verzorgen van m'n bakkie dus ik wil hem graag zo goed mogelijk houden :) )

(edit2: t gaat om een 3 cyclinder model (misschien al wat gevoeliger?). Dacht dat ze dat allemaal waren, maar zag dat er ook 4 cylinder modellen bestonden? Nouja weer wat geleerd)
door JUUL
Je zou kunnen proberen om de accu 15min (of meer) los te koppelen, de ecu reset dan zich. Als het probleem niet opgelost wordt, kun je hem altijd nog (laten) uitlezen. Van welke regio kom je? Wellicht is er iemand bij jou in de buurt die hem voor je kan uitlezen :tu:
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]