VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834969
De gele tussen de wit met paarse streep geknutseld de gele loopt van uit daar nergens na toe zit opgerolt met tiewrap vast op gerolt .. hij zou dus wel ergens na toe moeten begrijp ik sorry voor domme vragen wil veel uitzoeken maar loop even vast ..
door Mari
#2834972
Die draad die erbij "geprutst" is hoort er standaard niet in, die zal door de vorige eigenaar vast wel ergens voor gebruikt zijn (joost mag weten waarvoor)... vraag is nu waarom je geen verlichting hebt terwijl de rest wel schijnt te werken? Lampjes gecontroleerd of deze niet stomweg stuk zijn?
door Mari
#2834977
Dat zullen dan leds zijn... kijken of deze wel spanning krijgen, als dat het geval is dan zijn ze stuk en zullen vervangen moeten worden... geen spanning, dan uitzoeken waarom ze geen spanning krijgen...
Gebruikersavatar
door mano
#2834997
Geel erbij geprutst is 9vd10 keer alarm knipperlicht aansturing... Beste is deze los solderen, gele draad verwijderen (heeft echt 0 nut meer) en paars/wit opnieuw isoleren (met krimpkous of desnoods isolatie tape)
#2834999
Iedereen bedankt.voor de tips.. iemand na laten kijken met conclusie hij doet niks meer de teller unit de lampjes niet en nu gaat hij ook niet meer aan door de start onderbreking..

Wat kan ik het beste doen

Kan ik los een teller unit kopen met ong zelfde tellerstand kun je je huidige tellerstand laten invoeren bij een bedrijf.. start onderbreking Kan die er uit gehaald worden

Of heel setje kopen ecu computer sleutel etc ..


Baal ernorm dat niks het meer doet 5 dagen na aankoop was zo blij met me 1ste auto.. mooi weer in getrapt dus..
#2835000
Ik weet niet wie je geholpen heeft om e.e.a. na te kijken en hoeveel verstand ie er van heeft... dus ik kan zijn conclusie niet inschatten.
Maar ik zou eerst eens beginnen om de startonderbreker en alle restanten van het alarm helemaal te verwijderen.
Hierbij zou het fijn zijn als je weet welk merk/wat voor soort alarm er gemonteerd is geweest.
Is het een zelf in elkaar geknutseld alarm of een compleet alarm dat in een winkel is gekocht... misschien kun je dat navragen bij de vorige eigenaar.
Je hebt namelijk verschillende soorten startonderbrekers en het is fijn als je weet waar je moet zoeken.

Er zijn bedrijven die je tellerbak kunnen reviseren, misschien zelfs wel één van de forumleden hier... (@Antera misschien ???) Benader hem eens en vraag wat er mogelijk is.
Dit is denk ik goedkoper en eenvoudiger als een andere (werkende) tellerbak met ongeveer dezelfde km. stand te vinden.
#2835004
Ik dacht dat de gene er verstand van had hij heeft lichtjes op me teller gesoldeerd en knipperlicht draden gemonteerd maarja daarna is de teller er mee opgehouden helemaal

Volgens mij is gewoon standaard wat op de auto zit aan alarm

Oude teller gaf deze fout codes
Faults Found:

18045 - Powertrain Data Bus

            P1637 - 35-00 - Missing Message from Electric Load Controller

18043 - Powertrain Data Bus

            P1635 - 35-00 - Missing Message from A/C Controller
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

            79-00 - Please Check Fault Codes

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

            79-00 - Please Check Fault Codes

In welke hoek moet ik zoeken hier moet de fout vandaan komen dat lichten het niet deden lijkt mij
Gebruikersavatar
door mano
#2835006
Als de tellerunit niet aan gaat, is er geen communicatie meer tussen sleutel en tellerunit dus startonderbreker.

Een andere tellerunit kan, maar dan moet je wel de code hebben om deze in te leren in de ECU. Daarna kan je de sleutels weer inleren om de startonderbreker uit te schakelen tijdens starten. Althans, zo ging het bij m'n bora destijds.

Wel een lekker knoeiert die er "even" wat lampjes op ging solderen. Zijn waarschijnlijk smd ledjes, dus dan moet je toch wel beetje weten wat je aan het prutsen bent.
#2835023
Hey hey ik laat mijn eigen ecu startblokkering uitschrijven spetl in hooiberg om de goeie te vinden met zelfde onderdeel nummer iemand nog een adres daar voor in noord Nederland? De auto rijd nu niet door dat startblokkering er op zit en oude teller is overleden zie foto
Bijlagen:
20210823_142450.jpg
20210823_142450.jpg (1.67 MiB) 715 keer bekeken

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]