VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2835007
IK heb een vraag aan de forumleden.
Ik heb een Tiguan allspace diesel uit 2018. De auto is voorzien van het elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP). Nu heb ik gelezen dat dit systeem is uit te breiden met het Trailer Stability Program. Dit systeem zou ingrijpen als de combinatie auto - caravan begint te slingeren. Ik heb een dealer gebeld, maar die kon daar geen duidelijk antwoord op geven. Hij kon alleen zien dat het niet af fabriek is geïnstalleerd. Wij gaan binnenkort met de caravan weg en een extra stukje veiligheid zou plezierig zijn.
Weet iemand hoe dit systeem te activeren is?
Bedankt voor de reacties.
#2835010
Fred123 schreef: 23 aug 2021 11:00 Dit systeem zou ingrijpen als de combinatie auto - caravan begint te slingeren. Ik heb een dealer gebeld, maar die kon daar geen duidelijk antwoord op geven. Hij kon alleen zien dat het niet af fabriek is geïnstalleerd.
Weet iemand hoe dit systeem te activeren is?
Je zegt dat volgens de dealer dit systeem niet af fabriek is geinstalleerd...
Als jij of een evt. vorige eigenaar deze optie zelf niet hebt geinstalleerd zal 't ook niet werken.
Misschien dat 't via VCDS kan worden geactiveerd... als je het juiste uitgebreide camerasysteem (bird-view) op je auto hebt zitten. Als je alleen een simpele achteruitrijcamera hebt gaat dit waarschijnlijk niet lukken.

Ik zou zeggen vraag het eens aan de VCDS jongens op 't forum.
#2835019
Dealers weten niet veel, die kunnen aan de hand van kenteken/vin zien wat er op je auto zit vanaf fabriek, al het andere daar hebben ze geen kaas van gegeten. Het zit klaarblijkelijk niet af fabriek op je auto maar je wil het wel graag hebben... dat betekend dat je dus moet gaan uitzoeken of naast een sofware-aanpassing er mogelijk nog hardware noodzakelijk is, vermoed van wel namelijk...

--> https://www.mytiguan.com/threads/explan ... m-is.1098/
#2836135
Heeft daar niks mee te maken. Je kan wel zien of het werkt door iets in je stekkerdoos te stoppen dan blijf het ESP lampje een par sec langer branden dan de andere lampjes in je dashboard
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]