VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door rene_20vt
Afgelopen week de KM-teller uit mijn Golf2 G60 gehad om de KM-teller lampjes te vervangen. Toen ik de accu weer aankoppelde stond het grootlicht/verstraler ineens aan.
(Kan gebeuren dacht ik, zal er wel tegenaan gestoten hebben tijdens demonteren teller.)

Grootlicht uitgezet (dat ging) en toen weer geprobeerd aan te zetten. Maar dat werkt dus niet meer. Als ik de hendel naar achter trek dan kan ik niet signalen of het grootlicht aan laten staan. Ik hoor ook geen "klik" maar weet niet zeker dat voorheen wel was?
Verder brand het lampje voor gootlicht op mijn km teller niet. En het lampje op de lichtschakelaar brand ook niet meer als ik de algemene lichtschakelaar om zet. Verder werkt alles zover ik nu kan zien.

Kan natuurlijk dat er ergens slecht contact is ontstaan doordat ik de km-teller eruit heb gehad. Of de hendel is defect, of het contactblokje dat er volgens mij achter zit?

Iemand die deze storingen toevallig herkent?
Helaas is het niet de stekker achter op de lichtschakelaar, dat was het eerste wat ik heb gecontroleerd.

Ik kwam er wel achter dat het gevarenlicht aan de bijrijders kant ook niet werkte. Maar na een keer starten van de auto opeens wel weer. En de gevarenlichten zitten ook op het knipperlicht/grootlicht hendel aan het stuur.
Dus ik begin steeds meer te denken dat die hendel versleten is. Kan dat er nog ergens een stekker niet goed vast zit, maar daar kom ik pas achter als ik de boel los haal...

Is er een apart relays voor het grootlicht? Anders vervang ik die eerst even voor de zekerheid.
door mano
Zitten de stekkers achter de hendel nog wel goed? Rondom de stuurkolom zeg maar.

Heb je die 3 schroeven los gehad van de hendels?

Zekeringen nagekeken?
Lijk het probleem gevonden te hebben.

Aan de achterkant van de knipperlicht hendel zit een klein plastic haakje.
Dat haakje trekt weer een schuifblokje naar voren als je de hendel aantrekt voor gootlicht.
Dit kleine haakje was dus afgebroken, als dat het geval is hoor je ook geen klik meer.

Binnenkort de hendel dus maar even vervangen.

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]