VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jurriaan2002
#2835060
goede middag, ik ben sinds een week eigenaar van een golf II 1.8 8V injectie
maar helaas zit de toeter nergens op aangesloten in het motorruim nu vroeg ik me af waar hij origineel aangesloten moet worden. zie bijgevoegde foto's

vriendelijke groet Jurriaan Groot
Bijlagen:
IMG_0775.jpg
IMG_0775.jpg (232.51 KiB) 840 keer bekeken
IMG_0774.jpg
IMG_0774.jpg (342.21 KiB) 840 keer bekeken
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2835071
Zo te zien dient de kabel die je in je hand hebt aangesloten te worden op de PLUS, gezien de rode kabel die na de verdikking (= zwevende zekering) verder loopt.
Ik kan op de foto niet zien of de voeding (PLUS) via een relais loopt, want dit is eigenlijk wel de bedoeling. (anders kans op oververhitting van de kabels)
Misschien dat de vorige eigenaar 'm daarom heeft los gegooid.

Een werkende claxon is overigens wel een APK-eis en strafbaar als je die niet hebt.
Omdat het een dubbeltonige claxon betreft dient de zwarte kabel op de onderste foto te worden aangesloten/doorgelust (met een kabelschoentje) op de andere claxon.

Maar het is zo te zien wel behoorlijk amateuristisch knutselwerk geweest door degene die dit aangesloten heeft.... maar ja daar kun jij niets aan doen... of ja... sluit 't juist aan en controleer of de kabels niet te warm worden als je de claxon lang(durig) gebruikt.
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2835089
Nee, dat weet ik helaas niet.
Je zou kunnen proberen om de draad met de verdikking (= zwevende zekering) terug te volgen tot dat ie ergens je interieur inloopt, want via die draad krijgt je claxon een signaal.
De massa (MIN-pool) haalt ie via de bevestiging van de claxon zelf aan het chassis.

Je kan ook even kijken of de zekering in de zwevende zekeringhouder niet kapot is, want dan doet ie 't natuurlijk ook niet...
door Mari
#2835095
... zoek het draadschema van je auto erbij dan weet je precies waar alle loopt of behoort te lopen... Zwevende draden met zekeringhouders erin zijn niet af-fabriek en in de loop van de tijd door vorige eigenaars erbij geprutst...
door Jurriaan2002
#2835096
De draad met de zekering komt van de toeter zelf af dus gaat niet nr het interieur maar ik kan ook geen draad vinden die wel het interieur in loopt, ik zal idd even een schema zoeken van de auto kijken of ik daar wijsheid uit haal . Bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
door mano
#2835102
De claxon zit volgens mij origineel onder de chassispoot (accu zijde) achter de keienvanger. Zou wel kloppen gezien de bedrading locatie.

Op www.a2resource.com kan je de juiste zekeringkast selecteren en via kleurcodering uitzoeken welk draad je moet hebben.

Gezien de zwevende zekering zal er een kortsluiting probleempje ergens zijn dunkt me...
door Jurriaan2002
#2835169
Dankje voor de link! Altijd handig om te hebben. Ik heb het opgelost er hing inderdaad een losse connector bij de originele toeter. Er was van alles geknutseld voor de vorige eigenaar en nu hing alles los. Toen ik alles weer goed aansloot werkte de originele toeter weer direct.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.