VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
#2835072
Beste allemaal,

Op dit moment ben ik met mijn ID3 in Slovenie. Ik loop alleen tegen een heel vervelend probleem aan. De auto stopt namelijk steeds met laden. Dit doet die bij supersnelladers in Duitsland, gewone laders in Slovenie en ook als ik de stekker in het stopcontact stop.

Eigenlijk is het iedere keer hetzelfde verhaal, de auto gaat voortvarend van start maar na een x aantal minuten (vaak tussen de 15 en 25 minuten maar soms eerder) stopt die ermee. Het licht bij de lader wordt wit ipv groen en de accu wordt niet langer voller.

Een paar observaties:
- het heeft niks met het percentage te maken. In de auto staat de accu op 100% opladen maar het laden stopt op een willekeurig percentage.
- het laden stopt ook als we gewoon in de auto zitten te wachten met de auto in stand by.
- de engie pas lijkt het beter te doen dan de fleetagent pas. Maar beiden vliegen eruit.

Jullie begrijpen dat hierdoor eigenlijk alleen de css, superspeed chargers een oplossing zijn omdat je de auto steeds weer moet aanslingeren.

Mijn vraag is hebben mensen enig idee wat het probleem kan zijn (de dealer kon mij telefonisch niet helpen) of ervaren anderen een zelfde soort probleem?

Ik hoor het graag!

Mvg,
Florus
#2835121
Ik begreep van mijn dealer dat het een communicatie probleem is met verschillende laadpalen. Ik heb het vaak met een Shell snellaadstations in Nederland en na een paar keer opnieuw aansluiten gaat het meestal goed.
#2845187
Ik herken bovenstaande, ik rij nu zo’n 2 maanden mijn nieuwe ID.4 pro 128Kwh.
Laden op publieke laadpalen gaat Steenkamp fout. Dat varieert van 2 min laden tot enkele tientallen minuten. Via de VW app kan je het laden laten hervatten maar dat kan je eindeloos blijven doen.

Hierdoor ben ik genoodzaakt enkel via css te laden. Die stopt niet. Probleem daar in is dat deze maar tussen de 50 en circa 80Kwh laad. Ofwel vaak hele lange pauzes!

Dealer heeft pas tijd over 6 weken!
Iemand meer dezelfde ervaring?
#2846541
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn VW ID.4 1ST 77 kWh. Na een aantal minuten stopt het voertuig met laden. Iemand enig idee of er iets met de instellingen moet gebeuren? Of kan ik beter een afspraak maken bij de dealer?
#2846779
Ik heb een id.3 met swv 3.2
Afgelopen weekend naar Efteling geweest en daar aan de lader gehangen.
Toen ik in de vw app ging raadplegen wat laadtoestand was
Zag ik dat deze gestopt was.
Terug naar de auto gegaan en opnieuw aangekoppeld.
Na een half uur nog een keer in de app gekeken en wederom stond hij stil...
In september waren we daar ook en toen had ik dat probleem niet.
Vreemd .
#2847068
Sinds juli 2023heb ik een ID.4 GTX met nu 2500 km op de teller. Thuis 3 fase met een Thuislader.
Sinds enige weken heb ik ook problemen met thuis laden. Even gaat het goed en na 10 minuten of zo slaat de auto af.
In de auto laden aantikken en voortzetten. Gaat even goed en slaat weer af. Bij een openbare laadpaal 11 kW gaat alles goed.
Bij Fastned snellader gaat alles goed. doorladen tot 100 %. Heb mijn auto met mijn kabel bij de buurman ingeplugd, probleemloos. Heb een Cupra EV met zijn kabel aan mijn box gehangen gaat prima.
Gisteren een technicus van Mennekes gehad omdat ik een Mennekes box heb. Alles doorgemeten en bedrading bekeken.
Niks vreemds aan de hand. Heb de PV installatie tijdens laden ook al uitgezet. Maakt niets uit. Gisteren op weg naar huis belde hij op. Hij heeft het vermoeden dat er een communicatie storing zit tussen de apps. ( MySolar, VW app en mijn telefoon).
Auto zit nu vol 100 %. Zodra deze minder is ga ik proberen thuis te laden met mijn mobiel en de PV uit. Als deze dan nog afslaat mag ik bij de installateur van de Mennekes bij zijn bedrijf nog even proberen wat het doet.
Zelf had ik het idee om de auto te laten uitlezen bij mijn dealer. De diverse garages die ik gebeld heb , nadat ze mijn verhaal hadden aangehoord zeiden ; mijnheer dat ligt niet aan de auto maar aan de randvoorwaarden van de wallbox.
Ja en dat riekt dan toch weer op een communicatie storing of iets dergelijks.
Nog maar even geduld hebben. Ik heb het voordeel dat ik elders kan laden maar niet thuis en dat is niet de bedoeling.

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]