VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door Sterk
#2835246
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op het forum.
Als eerst zal ik me even voorstellen.
Ik heet stephan en ben eigenaar van een VW Passat B6 uit 2010 met 1.4 TSI automaat.
Auto is bomvol opties en rijd heerlijk.

Als eerst de vraag gaat dus over mijn RNS 510 scherm.
Ik weet niet welke versie ik heb, ik weet wel dat 1 van de “nieuwere” moet zijn omdat het knopje rechtsboven een sterretje is.

Nou heb ik alleen een klein probleem met mijn rns510. Ik heb mij laten vertellen dat de firmware beschadigd is; waar is dit op gebaseerd?

Nou de taal is alleen in het duits, en kan ook niet gewijzigd worden als ik hem toch wijzig gaat die eerst een halve minuut tot minuut laden en dan geeft die aan dat de gewenste taal niet geladen kan worden. Daarnaast als in het system knopje inhoud. Laat hij alleen FM & AM zien en geen SW versie.

Nou is mijn vraag hoe fix ik dit!? Ik kan aan een firmware update DVD komen. Maar kan ik die zomaar installeren op deze (beschadigde) firmware? En hoe gaat dat in zijn werking? Is het een kwestie van DVD erin en stappen volgen?

Daarnaast wil ik nog een upgrade aan het RNS systeem doen. Er zit een externe bluetooth carkit in (origineel VW) klein kastje boven handschoen kastje. Beetje old school als je het mij vraagt. Nu wil ik dus een originele bluetooth module met microfoon installeren. Maar ik weet dat bij de B7 ook je BT informatie in het MFA komt. Als ik deze adapter installeer krijg ik dat dan ook te zien inchet MFA? Zie ik wat ik stream en met wie ik bel of wanneer ik gebeld word? Of zie ik dit alleen in het RNS510 scherm.

Ik hoop graag op wat duidelijke antwoorden ben best wel een amateur op dit gebied. :-(

Alvast bedankt
Groetjes
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]