VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Ik voeg een Youtube videolink toe met de video en het geluid.

Bekijk het hele filmpje en u hoort het verschil enorm aan het eind wanneer de ratel en de tik over is en de motor weer rustig is:
https://www.youtube.com/watch?v=wLe2vwQOQFA

Ratelt en tikt zoals u hoort op het filmpje, ook schudt het motorblok vaak flink op en neer bij de koude start.
Als u hem in zijn geheel luistert, hoort u dat er een groot verschil is aan het eind van het filmpje tegenover de rest van het filmpje. De motor wordt hier weer rustig.

Een expert die hier verstand van heeft? of iemand met dezelfde ervaring?
Is dit zorgelijk? Laat graag een reactie achter. :-)
Ik heb hier op het forum vaak gelezen dat het tikken/ratelen bij koude start aan de hydraulische kettingspanner ligt. Deze hoort eerst druk op te bouwen, dat duurt 2 à 5 sec en wordt als 'normaal' beschouwd. Omdat het geratel bij jouw motor langer duurt moet ik denken aan te dikke olie (vloeit beter wanneer op temperatuur) of misschien zelfs de klepstoters. Geen idee eigenlijk, ik probeer alleen maar mee te denken :mrgreen:
Volgens mij hoor ik niks anders als bij onze golf. De ketting is ook al vervangen rond de 80.000 meen ik. En hij klinkt net zoals jou golf en hij heeft inmiddels 221dkm gelopen. De eerste paar seconden loopt hij wat hoger in toeren, ik begreep om de kat snel te verwarmen ivm milieueisen. Ik vind het geluid uit de uitlaat ook mooier klinken deze korte periode dan wanneer hij normaal stationair loopt.
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden