VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mhogenberg
#2835297
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn Scirocco TSFI 1,4 uit 2010. Er komt witte rook uit 1 of ander pot met een ventiel erop. Wie kan mij vertellen wat voor een onderdeel dit is en wat ik straks kan verwachten bij de dealer? Ik heb ook een filmpje gemaakt, mocht iemand hier iets mee kunnen. Weet niet of dat hier kan uploaden.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
Bijlagen:
IMG_0635.jpg
IMG_0635.jpg (693.61 KiB) 1042 keer bekeken
Gebruikersavatar
door mano
#2835302
Dat is zo te zien de katalysator inc de lambda sensor.
door mhogenberg
#2835304
Daar kan toch geen witte rook vandaan komen? Als er wel olie in komt of benzine dan zou het toch blauwe rook zijn? Heb net de auto nog even gestart en een stukje warm gereden. Rook komt daar wel ergens weg. Hij gaat eind deze week naar de monteur. Ben benieuwd wat hier achter weg komt.
door mhogenberg
#2835577
Forum lijkt een beetje "dood". Maar mocht iemand dit probleem ook hebben.... Mijn probleem is inmiddels gevonden en opgelost. Rubbers en pakkingen van de turbo waren op. Turbo zou koelvloeistof gekoeld zijn, het liep "overal" bij langs.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2835604
Het forum was vroeger een mooie platform waar liefhebbers bij elkaar konden komen en van alles konden delen met elkaar. Jammer genoeg heeft social media roet in het eten gegooid. Desalniettemin dank voor de feedback, wellicht help je iemand hier ooit mee :tu:
PaulusB vinden dit leuk

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]