VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
#2835320
Hallo allen,

ik ben nieuw op dit forum want ik ben een kersverse volkswagenrijder. Hiervoor heb ik veel verschillende merken gereden, van Ford, Volvo tot en met de franse merken.

Dus voor nu het eerst een Volkswagen Golf 2021. Dit is een voorloopauto voor de ID3 Pro S die hopelijk nog dit jaar geleverd wordt (week 51, spannend!!).

Nu lukt het me niet om uit te vinden hoe ik een telefoongesprek kan beeindigen via de stuurbediening.
Opnemen lukt gewoon via het "ok" knopje maar ophangen lukt niet. welk knopje ik ook intoets.
Moet dan via het scherm 3 tot 4 toetsen intoetsen om op te kunnen hangen.

Ik kan niet geloven dat VW hier niet een handigere manier voor heeft :-D

Wie kan me helpen?

Gr toekomstige ID3 rijder
#2835324
Welkom op het forum.
Op het forum vinden mensen het leuk dat je jezelf en je auto (foto's worden gewaardeerd) deelt in dit gedeelte van het forum:
viewforum.php?f=6

Op het internet zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem, niemand heeft tot nu toe een antwoord lijkt het.
Het makkelijkste zou zijn als je gewoon kon ophangen met de knop waarmee je opneemt..
Afhankelijk welke telefoon je hebt zou je Siri of je Google assistent kunnen laten ophangen maar het blijft omslachtig.
#2835342
Je neemt op met de OK knop, en als het goed is blijft je gesprek staan in je multimedia en daar kun je gewoon ophangen door op de rode icoontje te drukken.

Rechtstreeks ophangen op het stuur is niet mogelijk, was mij ook nog niet opgevallen omdat ik bijna nooit bel in de auto. Wel is dat vreemd omdat de golf 7 gewoon de telefoon knop had (opnemen/ophangen).

Dus helaas weer iets wat het minder praktisch maakt. Voor de rest is het even wennen en je kan het blind vinden allemaal. (ik dan tenminste)
#2835354
Dank je beide voor het reageren.

Het is inderdaad niet echt handig bedacht door VW.
Als ik zelf bel dan blijft het "telefoongesprek" in het multimediasysteem staan. Ik kan het gesprek dus daar beeindigen.
Maar als ik gebeld word verdwijnt het na een paar tellen uit het beeld van de cockpit en uit het multimediasysteem.

Tja, goede reden voor erg lange gesprekken :laugh:
Rns 310 en bluetooth

Zodra je de pairing device in de houder zet, wordt[…]

Bedankt voor de tip @Mari dan post ik dat morge[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)