VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
door Basdesw
#2835381
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een ID.3 First plus. De auto bevalt super maar ik heb toch nog een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

1. Volgens de WeConnect app informatie zou ik de navigatie al via mijn telefoon in kunnen stellen. Mij lukt dit echt niet.

2. Ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld via Apple Carplay.

3. Ik krijg mijn andere telefoon niet gekoppeld via Android Auto.

Weet iemand de oplossing voor een van deze problemen?

Bas
door Mari
#2835401
... wellicht is het zinvol om stap voor stap te beschrijven wat je hebt gedaan, wellicht dat iemand dan wat opvalt en je verteld wat er fout gaat of wat je verkeerd doet.
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2835402
Basdesw schreef: 23 sep 2021 07:54
1. Volgens de WeConnect app informatie zou ik de navigatie al via mijn telefoon in kunnen stellen. Mij lukt dit echt niet.

2. Ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld via Apple Carplay.

3. Ik krijg mijn andere telefoon niet gekoppeld via Android Auto.
1.
Je dient jezelf eerst op de website van Volkswagen aan te melden voor We Connect, als je dit gedaan hebt kun je de bijbehorende smartphone app downloaden en koppelen aan de auto.
Dan kun je via de app op je smartphone een route ingeven en naar je auto sturen.
Je dient als je in de auto zit te beschikken over een werkende Internet verbinding (oplichtend werelbolletje)
Dan dien je onder de knop "mijn routes" een knop aan te klikken waarin jouw -via je smartphone verzonden routes- staan vermeld.
Dit is een aparte knop !!! De verzonden route staat niet bij de andere (reeds ingevoerde) routes !

Klik op de route en alles werkt zoals wanneer je ze in de auto hebt ingevoerd.

2.
Ik weet niet hoe het bij de ID modellen is, maar met mijn auto moest je dit tegen betaling laten vrijschakelen !

3.
Ik heb geen Android smartphone, maar denk dat hier hetzelfde voor geldt als onder punt 2... tegen betaling laten vrijschakelen.

De prijzen voor het vrijschakelen zijn vrij fors, dus bedenk eerst wat je wil gaan gebruiken.
door gove1
#2836571
Het liefst zou ik die app eruit gooien, zaten er bij aanvang nog een paar functies op waar ik iets mee kon (met de verzekering van de verkoper dat dit alleen maar beter zou worden) inmiddels is uit de clima control de functie stoel- en stuurverwarming verdwenen, en dat zijn juist de functies die voor een zuiniger verbruik zouden zorgen (waarschijnlijk omdat vw problemen had met een lege 12v accu) Het verbinden met de auto gaat traag tot zeer traag, en andere beloofde functies (is auto op slot?) komen niet. De aan mij verkochte "bijna ideale" ID. 3 wordt steeds meer uitgekleed omdat VW de software problemen niet kan oplossen. Ergernis dus
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2836576
Ik lees helaas over heel veel problemen met de ID.3, dat is ook de reden waarom ik nooit een 'nieuw type' auto als b.v. de ID.3 zal kopen, waarbij de kans groot is dat er nog 'kinderziektes' bij kunnen voorkomen.
Dat is dus wel een risico als je zo'n auto koopt, als je dit niet wil, kun je beter kiezen voor een reeds beproeft concept.
Het blijft alleen wel lastig als je dit pas ontdekt als je de auto al gekocht hebt...

Maar van de andere kant is het wel goed dat er mensen zijn, die deze pioniersrol willen vervullen om de auto mee te helpen door ontwikkelen.

Ik hoop dat VW deze pioniers wel beloont, door ook hun uiterste best te doen om de nodige SW updates regelmatig uit te brengen en de eigenaars gemotiveerd te houden.
door Sikkozeeland
#2840363
Wij hebben onze VW ID.3 Max sinds februari 2021 en vinden het de fijnste auto die we ooit gehad hebben. Er is wel degelijk goed nagedacht over dit eerste MEB model. Ik heb er steeds op vertrouwd dat VW nog met een inhaalslag zou komen wat betreft software updates, maar op dat gebied is er nog niet veel gebeurd.
Herbert Dies is vertrokken en er staat nu weer een conventionele autobouwer aan het roer en dat schept niet veel vertrouwen voor de toekomst van ID-modellen. VW zal binnen het bedrijf software veel belangrijker moeten maken en software engineers beter gaan belonen.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]