VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door VWTransporterT5
#2835442
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraag namens mijn stiefvader. Hij heeft een T5 uit 2014 waar destijds een Pioneer radio vanaf de dealer ingebouwd zat. Hij heeft nu een originele RNS 510 gekocht via marktplaats met daarbij geleverd ook een bluetooth module en bijbehorende kabels. Echter, krijgen wij de bluetooth module niet aan de praat (navigatie e.d. werkt prima). De PHONE knop op de RNS 510 zorgt er dus voor dat het geluid ge-mute wordt, niets anders.

Nu las ik op verschillende fora over verbinden van telefoontoestel (Samsung A42 in dit geval) met bluetooth module. Dit zou eventueel via de boordcomputer óf toetsen op het stuurwiel kunnen. Echter, deze T5 heeft vanaf fabriek geen telefoonvoorbereiding heb ik geleerd. Er zitten dus geen knoppen op het stuurwiel en het display bij de kilometerteller (MFA?) heeft ook niet bijzonder veel opties. Zie hieronder een foto van zijn boordcomputer display en stuur (klik voor grotere afbeelding):
1632764863768.jpg
1632764863768.jpg (114.92 KiB) 361 keer bekeken


Hieronder een foto van de bluetooth module (klik voor grotere afbeelding):
1632764863781.jpg
1632764863781.jpg (77.17 KiB) 361 keer bekeken

Mijn vraag is of jullie toevallig weten of deze hardware ooit met elkaar gaat werken? Het enige wat voor mijn stiefvader belangrijk is, is dat hij tijdens het rijden een gesprek kan opnemen, alle andere functies zoals telefoonboek e.d. zijn niet belangrijk.

Jullie hulp is zeer welkom!
Laatst gewijzigd door VWTransporterT5 op 28 sep 2021 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
door Mari
#2835444
Tip: maak foto's waarop het volledige onderdeelnummer zichtbaar is, aan de hand daarvan kunnen we vaak wat opzoeken op internet...

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]