VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Jan68
#2835921
Goedendag,
Mijn auto is apk afkeur omdat de mistachterlamp niet werkt.
Velen hebben daar problemen mee door de extra contact in de stekkerdoor voor de aanhangen.
Ik heb een 7 polige stekkerdoos zonder die contact.
Nu wil ik om van het probleem af te zijn een extra draad trekken van de schakkelaar naar de stekker van het achter lamp.
De schakelaar heeft niet alle pinnen aanwezig, pin 2 en 5 zijn niet aanwezig.
Wie weet welke pin voor de achter mistlamp is.
door Jan68
#2835937
Nieuwe update.
In de mistlamp stand heb ik geen spanning op de plus bij de lamp.
Ik heb nu gekeken bij de stekker van de schakelaar welke pin spanning krijgt bij het inschakelen van de mistlamp stand.
Die draad heb ik onderbroken en van de schakelaar naar het lampje een nieuwe draad gelegd.
Het werkte nog niet en heb de mindraad aangelegd en nu werkt de lamp wel maar nu gaat storingslampje dat er een lampje niet goed is aangesloten branden.
Iemand hier een oplossing voor?
door Mari
#2835944
... alles weer aansluiten zoals het hoort, in de moderne auto's is het niet een simpel draadje waar spanning op komt te staan als je een schakelaar om zet, het loopt tegenwoordig via de BCM die de lampen laat branden...

Kan zijn dat je een defecte lichtschakelaar hebt, of in het ergste geval een BCM die op sterven na dood is... Zoek iemand bij je in de buurt met VCDS die de werking van de lichtschakelaar daarmee kan controleren en tegelijkertijd de auto even kan uitlezen om te zien of er geen foutcodes zijn die een lichtje schijnen op je probleem.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]