VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Ik heb Een golf 8 2020 DSG net een weekje gekocht via marktplaats de auto is al voor de 4e keer terug gegaan naar de dealer! Vol storingen het begon met de e call die hebben ze uit gezet nu brand de airbag lampje aventoe komen nog paar gekke storingen hij gaat morgen voor de airbag weer naar broekhuis in Haarlem ben echt ziek geworden van deze auto mensen wat zijn mijn rechten en wie heeft hier ook last van ??? Wie kan me tips geven wat ik kan doen ben echt moe ervan geworden. 5e keer auto brengen en lopen. Auto zit in de garantie me hoop is een beetje op en kan hem ook niet verkopen met de airbag lampje bij het uitlezen geeft die belt switch aan :bored: wie kan mij helpen wie kan me tips geven daar gaat me €28000 nooit meer Volkswagen drama
Dit alles is een zeer vervelende ervaring, waar niemand op zit te wachten natuurlijk...
Het merk VW is op zich niet dusdanig slecht om nooit meer een VW te kopen, maar ik snap je frustratie.
Ik denk dat je gewoon pech hebt met de auto die je gekocht hebt. Alhoewel ik wel over meer problemen met een Golf 8 heb gelezen / gehoord, net zoals de nieuwe ID-serie.

Heb je geen rechtsbijstandverzekering die je kan bijstaan hierin?
Maar geef de VW dealer ook een kans om de problemen op te lossen, alles kan gerepareerd worden en zolang het in de (fabrieks)garantieperiode is, hoef je dit waarschijnlijk niet zelf te betalen.

Het blijft natuurlijk zeer vervelend om je auto telkens weer naar de garage te moeten brengen...
Sterkte en succes met de afwikkeling.
Wat een vervelende ervaring, maar als je even had gezocht op golf 8 in dit forum had je dit tegen gekomen. wellicht dat een software update wonderen doet. Op het moment dat jij een golf koop en er al 4 keer mee naar de dealer bent geweest is voor mij het teken dat hun niets hebben gedaan. Protocol van de fabrikant is namelijk (zo werd mij verteld omdat ik ook flink heb lopen vloeken) dealer leest de auto uit en stuurt de storingen naar de fabrikant. Fabrikant bepaalt vervolgens wat er mee moet gebeuren al dan niet een update uitvoeren of dingen vervangen. Dealer maakt een nieuwe afspraak met je voor de uit te voeren handelingen. Dus als jij 4 keer naar de dealer bent geweest zullen ze alleen storingen hebben gewist en verders niks hebben gedaan en dan blijft het probleem zeker terug komen, en om die reden dat het bij de dealer allemaal zo lang duurt geeft ik liever een paar centen uit aan iemand die een update doet buiten de dealer om. Ik moet zeggen na de update heeft de auto een stuk minder last van storingen navigatie die niet vast loopt enz. Dus wellicht is dit voor jou ook een goede optie om te doen.

Begin is met posten van de software versie die je hebt. Te vinden in je multimedia (is volgens mij ook nog mijn auto ook[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9p4Ul6mWX1s[/youtube]

En ga je na de dealer, eis vervangend vervoer doe ik ook altijd.

Dit zijn voor zowel de garage als de klant vervele[…]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]