VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door RonyT
Tiguan Allspace 1.5 TSI - DSG, Comfortline, bwj 2019. Bij het instellen van de wagenparameters heb ik de keuze uit: ECO; Comfort; Normaal en Sport. In het instructieboek lees ik dat de stand Comfort enkel beschikbaar is bij adaptieve vering. In de totale instelmogelijkheden kom ik nergens een verwijzing naar de adaptieve vering tegen. Beschikt de wagen nu over deze optie of niet? En kan ik deze ook in gebruik stellen met de Normaal en/of Sport stand. Ik moet met de Tig een caravan (1700kg) slepen en zou dan liever opteren voor de Normaal of zelfs de Sport stand, bij de Comfort stand komt de DSG in vrijloop bij een afdaling en ik zou bij het slepen de motorrem (bij afdalingen op de A75 in la douche France) ten zeerste appreciëren. Wie weet hier iets over? :-/
Ik denk dat je in dat geval het beste je auto kunt laten chip-tunen, zeker als je zo'n zware caravan gaat trekken.
Mijn Tiguan met dezelfde motor is na het tunen van 150 PK naar ruim 200 PK gegaan en het koppel is van 250 Nm. naar 363 Nm. gegaan.
Ook zou ik in jouw geval de DSG laten tunen/optimaliseren met zo'n zware caravan, anders krijgt je koppeling voortdurend op z'n donder.... en zal vroegtijdig slijten.

Lees het e.e.a. maar eens na op:
https://www.vagtechniek.nl/

Je auto verandert uiterst positief en er loopt momenteel een (combi)actie en tevens een Black Friday deal !!!
Geloof mij, je krijgt er zeker geen spijt van. :wink:
door RonyT
Hallo, vandaag de caravan gaan ophalen nabij Luik. En dit ging prima. Heuvel op en af, geen probleem en bij thuiskomst (toch ongeveer 150km) een gemiddeld verbruik van 9,7l en dit bij een gemiddelde snelheid van 94km/h op cruise control.
Nou mooi dat het zo goed ging!
Als je de motor zou laten chippen, dan zou het verbruik nog gunstiger zijn ! :slight_smile:
Maar vooral het koppel zou enorm schelen als de motor gechipt is.

Uiteindelijk is het belangrijkste waar jij tevreden mee bent. :wink:
door Antera
Wil je weten of je adaptief onderstel hebt kan je achter even onder de auto kijken bij de achterdempers. Als die aan het onderste gedeelte een stekker hebben zitten dan kan je voor ook even kijken onder de parafanplaat of daar stekker boven op de dempers hebben. Indien je dan heb je DCC anders niet.

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]