VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Bert45
Met mijn nieuwe VW Polo heb ik vanaf het begin af aan probleem met de ruitenwisser.
De ruitenwisser aan de bestuurderskant schraapt *stotterend geluid" over de ruit in het bovenste gedeelte van de wisser.
Heel irritant en niet te accepteren. Alleen 1 wisser dus, die aan de andere kant geeft dit probleem niet.
De dealer probeert het op te lossen maar tot nu toe zonder resultaat.
De dealer geeft aan dat de ruitenwisser motor, de arm, de wisser zijn vervangen. Ook is verleden week de voorruit zelfs dooe een nieuwe ruit vervangen maar helaas het probleem bestaat nog steeds. Wij zijn ten einde raad en overwegen zelfs de auto weg te doen. Alleen nu lees ik op internet dat het probleem mogelijk is op te lossen door de probleem wisser bij te stellen met 2 baco's of waterpomp tang. Het betreft dan het bijstellen van de wisser zijwaarts op de ruit. Hopelijk herkennen jullie dit probleem en kan iemand ons helpen en met dit e.v.t. advies kunnen wij dan weer met de dealer gaan praten?
Vast heel erg bedankt voor jullie tips alvast.
Da's vrij vervelend ja zo'n schrapend / stotterend bewegen van je ruitenwisser(s) op je voorruit.

Als ik lees op welke manier de dealer je al tegemoed gekomen is, en wat er allemaal vervangen is (zelfs de voorruit !) dan doet deze in mijn ogen alles om het probleem op te lossen, dus niets dan lof voor die dealer ! Alleen jammer dat het probleem hiermee niet is opgelost.

Maar ik denk inderdaad dat wanneer de "hoek" van de ruitenwisserarm enigszins wordt aangepast (lees: verbogen) dat dit wel eens de oplossing kan zijn.
Het is een kwestie van uitproberen en niet ineens te veel verbuigen.

Een andere mogelijke oplossing is misschien het betreffende ruitenwisserblad met wat grafiet poeder in te smeren.
Poeder tussen duim en wijsvinger strooien en langs de hele wiskant van de ruitenwisser bewegen.
Dit poeder laat geen sporen op je voorruit achter en kun je dus gerust gebruiken op je ruitenwissers.

Laat je nog even weten wat de oplossing is geweest? :wink:
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]