VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door MaxvanGestel
Beste lezer,

Ik heb het volgende probleem: Wanneer ik naar de navigatie ga, zie ik een lege kaart.
Verder krijgt de navigatie geen adressen gevonden en wanneer ik naar een bekend reisdoel wil navigeren geeft die de volgende foutmelding: Fout: Toegang tot navigatiegegevens. (Zie afbeeldingen)

Nu ben ik bij de VW dealer geweest maar die nemen pas de moeite om er na te kijken nadat ik een afspraak inplan, de eerst mogelijke datum is 21 december…

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet!
Ik heb zelf al geprobeerd de SD kaart er opnieuw in te doen maar dit werkt helaas niet.

Het gaat om een T-Roc R uit 2020

Alvast bedankt voor de moeite!
Bijlagen:
B29727F9-E244-4228-A053-3D545586DD1D.png
B29727F9-E244-4228-A053-3D545586DD1D.png (3.99 MiB) 934 keer bekeken
9D33A51E-0B52-4AB9-9A2F-2FC52B0E6295.png
9D33A51E-0B52-4AB9-9A2F-2FC52B0E6295.png (3.95 MiB) 934 keer bekeken
door Mari
Afhankelijk van het systeem staat de navigatie-data op de SD-kaart of op de interne opslag van het infotainmentsysteem... Wat zegt het systeem als je het SD-kaartje eruit laat? Wanneer het zijn data leest van de SD-kaart zal je waarschijnlijk de melding krijgen dat er geen navigatie-data gevonden kan worden... Krijg je niet een melding in die trant, dan kan het zijn dat de navigatie-data op de interne opslag corrupt is geraakt. Soms op te lossen met een update...

Maar als je nog garantie hebt, dit door de dealer laten oplossen....
door MarTiguan
Zo te zien op de foto heb je een Discover Media apparaat, dat met een SD-kaartje werkt.
De SD-kaart voor navigatie mag ALLEEN in (de linker) sleuf-1 geplaatst worden.
De navigatie werkt ALLEEN als er een originele VW SD-kaart is geplaatst (mits je dit niet hebt laten aanpassen).

Ik weet niet of je eerder iets hebt gedaan waarna de navigatie opeens niet meer werkt, mogelijk geprobeerd een update te doen...?
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk waardoor het niet meer werkt.
De data op de SD-kaart kan ook corrupt zijn geworden, zoals Mari al zei, een nieuwe download vanaf de VW website kan dan de oplossing zijn.
Deze vind je op: https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Hoe groot is de capaciteit van je SD-kaart...??? En welke kaarten (landen) heb je hierop staan ?
De laatste kaart-updates (Europa) passen namelijk NIET meer op een 16GB SD-kaartje.
Hierom moet je OF een (nieuwe) originele VW SD-kaart (32GB) kopen, OF bepaalde bestanden van de download weglaten, waardoor het nog wel op de 16GB kaart past. (hierover vind je meer op dit forum, gebruik de zoekfunctie).

Als je zelf nieuwe software wil gaan downloaden en op je SD-kaart wil zetten, formateer deze dan eerst volgens de FAT32 methode (raadpleeg Google als je niet weet wat dit betekent).
Na het downloaden van de kaarten (op je computer) dien je de download daarna 'uit te pakken' op je SD-kaart.
SD-kaart vervolgens in sleuf-1 steken en het zou moeten werken.

Kom je er niet uit... de volledige procedure staat veelvuldig her en der op het forum beschreven... kwestie van ff zoeken.
Of zoek een dealer die wel genegen is om even te kijken.
Succes met je zoektocht en laat ff weten of 't gelukt is. 😉
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]