VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door derodegolf
#2836248
Hallo allen,

Bij het vervangen van de kleppendeksel pakking viel mij op bij de nokkenas er een lager mist. Het lijkt wel weg gefreesd te zijn in de kop. Het lijkt mij dat hier origineel een lager hoort te zitten, het is het 4de lager. Het lijkt mij vreemd dat dit zo hoort.

Motor is de 1.8 8V met hydraulische klepstoters, motorcode is ADZ volgens mij (waar kan ik dat controleren op het blok?). Het blok ligt in een golf 3 cabrio uit 1995, maar is niet het originele blok, de golf is wel origineel een 18 8V uit de fabriek. Vorige eigenaar heeft er een gereviseerde motor in gezet. heb hier alleen niks zwart op wit over staan dus geen idee wat er mee is gedaan.

Wat is de beste optie nu om te doen. Andere kop? Zo ja is het dan ook mogelijk om er een andere type kop op te zetten voor meer vermogen? Misschien naar een 16V gaan, grotere kleppen of ander type nokkenas etc.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M.v.g.
David
Gebruikersavatar
door bandenman
#2836252
Het kan aan de foto liggen maar als ik het zo bekijk is er nog wel meer mis met de nokkenas.... van de 1e cilinder de 2e nok ziet er niet best uit en ik dacht er nog wel 2 te zien die niet helemaal fris meer zijn.
door derodegolf
#2836300
@bandenman Klopt ligt niet aan de foto, nokkenas is inderdaad in niet een al te goede staat. Bijna alle nokken hebben slijt plekken. Ook een hoop putjes zitten er in, je kunt het voelen met je nagel.

@Bartaggio bedoel je dat er 8V motoren zo uit de fabriek zijn geleverd?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]