VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Maxieboy40
#2836384
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een volkswagen passat variant highline 1.4 tsi met alle denkbare opties.

Maar nu het volgende, hij geeft bij wegrijden stoplicht en bij langer stil staan stoplichy, wegrijden en op schakelen (dsg7) witte rook. Als ik vol het gaspedaal in trap is het best veel lijkt het, ik wacht wel altijd netjes tot alles op tempratuur is voor ik wat harder ga rijden.

Iemand ervaring hier mee? Of een idee wat het probleem kan zijn? Iets met de turbo evt?

Met vriendelijk groet,
Max.
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2836385
Hallo Max,

Witte rook betekend meestal dat er een nieuw Paus is gekozen :laughing:

Maar effe zonder gekheid, het is de afgelopen dagen best koud geweest en dus komt er bij elke auto (met verbrandingsmotor) een soort witte rook / condens uit de uitlaat.
Vooral tijdens de eerste km.'s na de start.

Blauwe / grijsachtige rook (bij benzinemotoren) duidt vaak op olieverbruik.
Als je auto ECHT heel veel helder witte rook produceert, dan kan het zijn dat je koelvloeistof in de cilinders lekt (vanwege een lekke koppakking), daar verbrandt en als witte rook uit je uitlaat komt.
Je hebt dan als je je olie peilt, behalve olie, ook vaak vochtdruppels (= koelvloeistof) aan je peilstok.
Als je dit niet hebt, je koelvloeistof netjes op peilt blijft en de uitlaatgassen ruiken niet zoet-achtig, dan zou ik me niet zo druk hierover maken, dan is het waarschijnlijk gewoon aan de koude buitentemperaturen te wijten.

Veel plezier en veilige km.'s met je Passat.

Fijne feestdagen (voor iedereen op het forum)
door Maxieboy40
#2836386
Condens kan ik bijna wel uitsluiten, na 10 minuten rijden en motor + olie op tempratuur lijkt me niet dat het nog vocht zou kunnen zijn. Bij de garage tijdens de proefrit zeiden ze ook dat het condens was (het vroor toen ook)...... maar ook bij wat langere afstanden blijft hij roken..... het ruikt wel, geur is alleen lastig te plaatsen. Vooral bij langere afstanden en de turbo geeft een boost rookt hij nog harder, ga uiteindelijk constant rijden is de rook weer weg.
Gebruikersavatar
door mano
#2836394
En hoe staan de vloeistoffen? Blijft dat op peil? Wellicht dat de egr koeler of een aanverwant deel lek is. Hoeft niet meteen een koppakking te zijn.
door Maxieboy40
#2836395
Nu is wanneer de auto op tempratuur is en de olie de 90° heeft gehaald. Hij niet meer rookt..... zal het dan toch een tempratuur dingetje zijn?

Ik heb nog garantie tot 21 januari op de versnellingsbak en motor.

Voor haast alle onderhoudswerk moet de Caddy aan d[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]