VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
ik zit met een probleem.

tussen kerst en oud en nieuw heb ik bij mijn golf wat onderhoud gedaan en paar dingen vervangen.
oa de schokdempers, wiellagers voor en mijn roetfilter plus nieuwe temperatuur sensoren, druk sensor en lambdasensor.
roetfilter is via vcds weer op 0 gezet.

nu heb ik alleen het probleem dat de motor om de 50km begint te regenereren en dit hierbij toch wel aardig stinkt. :wacky:
heb ik iets over het hoofd gezien dat ik nog iets anders moet doen of zal er wat anders aan de hand zijn? :-/
VCDS er aan hangen en kijken wat naar voren komt... lees de waardes in betrekking tot het roetfilter ook even opnieuw uit, misschien valt daar wat uit op te maken.

Vergeet ook niet de waardes van d vervangen sensoren uit te lezen, of deze in de range vallen zoals het hoort... auto gaat met een reden regenereren, wellicht dat een van de vervangen sensoren een verkeerde waarde geeft!

Weet je ook zeker de juiste sensoren geplaatst te hebben, er wordt het een en ander aan rommel verkocht!
Mari schreef: 05 jan 2022 18:49 VCDS er aan hangen en kijken wat naar voren komt... lees de waardes in betrekking tot het roetfilter ook even opnieuw uit, misschien valt daar wat uit op te maken.

Vergeet ook niet de waardes van d vervangen sensoren uit te lezen, of deze in de range vallen zoals het hoort... auto gaat met een reden regenereren, wellicht dat een van de vervangen sensoren een verkeerde waarde geeft!

Weet je ook zeker de juiste sensoren geplaatst te hebben, er wordt het een en ander aan rommel verkocht!

De sensoren weet ik voor 99%zeker dat ik de goede heb.
Temperatuur sensoren geven netjes de waarden door.
Ik had al even wat rond geneusd op internet maar ik lees veel verhalen over de druksensor. Deze schijnen nog wel eens de kapot te kunnen gaan. Nu heb ik deze vervangen voor een nieuweaar ik lees dat je deze ook moet resetten? Dat heb ik volgens mij nog niet gedaan.
Durf zo eigenlijks ook niet te zeggen hoe dat moet met deze.

Weer iemand hier dat toevallig ?
druksensor is inmiddels ook opnieuw in geleerd maar helaas zonder het gewenste resultaat.

wat horen de waarden te zijn voor de druksensor etc.
vcds momenteel niet bij de hand maar wel via delphi uitgelezen.
hier heb je meerdere kopjes staan.
bij stationaire motor de volgende ,

drukverschilsensor roetfilter offset -2.64hPa
differentiële druk deeltjesfilter 13.03hPa
atmosferische druk 99kPa
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]