VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo mensen,

Afgelopen week heb ik mijn bestuurdersstoel versteld (naar achteren geschoven met de hendel aan de onderzijde). Ineens sprong er een veer van ongeveer 20 cm met een kleine klem (zie foto) los. Sindsdien kan ik de stoel niet meer vastzetten (hij gaar dus helemaal naar voren of naar achteren zonder hem tussendoor te kunnen vastzetten).
Kan iemand mij helpen hoe ik dit probleem opgelost krijg? Waarschijnlijk moet ik eerst de stoel demonteren en daarna de veer en het klemmetje ergens monteren (als ik tips over het demonteren van de stoel kan krijgen graag).

Ik hoor graag jullie reacties.

Groeten,
Erwin.
Bijlagen:
20220115_104904.jpg
20220115_104904.jpg (3.1 MiB) 463 keer bekeken
Ik heb de stoel los gekregen, maar heb geen idee waar de veer moet zitten. Onder de andere stoel zie ik geen veer zitten.
Ik kan echter nog steeds niet mijn stoel goed verstellen zodat hij in een bepaalde stand blijft staan.
Iemand die mij kan helpen om mijn stoel weer te kunnen verstellen?
Het is gelukt! Ik heb het messing busje waar de kabel op aangesloten zit met WD40 ingespoten. Na een paar keer met de handgreep te hebben geknepen was deze weer goed en kan ik de stoel weer manueel verstellen en vastzetten.
De veer heb ik dus niet meer nodig ;-) .

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]