VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste,

Ik heb een klein, maar heel groot en irritant probleem: mijn grote deel van de achterbank van mijn Golf 6 zit vast. Ik had hem laatst per ongeluk een beetje te hard dichtgedaan blijkbaar met het meenemen van de kerstboom, en sindsdien zit hij muurvast. De hendel bovenop de bank lijkt helemaal nergens meer mee verbonden te zijn. Dus het is intern gebroken. Ook de garage heeft er geen duidelijk antwoord op. Zij zeggen dat waarschijnlijk de bank opengemaakt moet worden om überhaupt te kijken wat het precies is. Echter gaat dat wel richting de 5-600 euro volgens hen. Nu is het wel heel handig, maar vind ik dat het geld niet waard. Kan er ook niks over vinden op internet helaas. Wel van de Golf 4-5, en van de 7, maar dat lijkt allemaal net even anders te zijn.

Ik heb al geprobeerd om met dingen als een schroevendraaier te drukken via de kofferbak, maar ik kom er niet bij. Ook heb ik geprobeerd om via de hendel nadat ik het kapje eraf heb gehaald daar wat te trekken en duwen, maar ook geen resultaat.

Een idee van mij was om van de sloop ofzo een nieuwe bank te regelen, want die lijken niet heel duur te zijn, alleen moet ik dan wel mijn bekleding overzetten, want ik heb de beige bekleding en die zie ik vrijwel nooit hier in Nederland. Maar dan alsnog heb ik het probleem dat de bank nu vast zit en er dus niet uit wil.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik ga binnenkort verhuizen en het zo wel ergggg handig zijn als ik mijn gehele bank omlaag kan klappen.
Thanks voor dat linkje, ga ik even in kijken. Gaat om een Golf 6 uit 2010. Ik nam aan dat dat allemaal wel het zelfde zou zijn verder gedurende de bouwjaren. Motorcode zou ik niet weten, gaat om een 1.4 TSI met 160PK van fabriek.

Als ik het goed heb gaat het om onderdeel 1K0 885 682 L of 1K0 885 682 E. Alleen de uitdaging is om het überhaupt los/eruit te krijgen.
Je kan in ETKA-online ook op onderdeelnummer zoeken...

Vraag is inderdaad hoe je het los gaat krijgen zonder de boel nog verder kapot te maken... Soms wil het helpen als je met de hand tegen de bank slaat (in de hoek van het mechanisme) terwijl je het mechanisme probeer te manipuleren met iets.. de "spanning" moet er ff af...

Onderdeel 7 op het plaatje... zit zo te zien met 1 schroef vast... maar dan moet wel eerst de leuning los...
__420885700.png
__420885700.png (226.98 KiB) 246 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Mari op 17 jan 2022 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dit zijn voor zowel de garage als de klant vervele[…]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]